اپل دستگاه جدیدی برای به‌روزرسانی نرم‌افزاری بی‌سیم آیفون در فروشگاه توسعه داده است - تکفارس 
اپل دستگاه جدیدی برای به‌روزرسانی نرم‌افزاری بی‌سیم آیفون در فروشگاه توسعه داده است - تکفارس 
اپل دستگاه جدیدی برای به‌روزرسانی نرم‌افزاری بی‌سیم آیفون در فروشگاه توسعه داده است - تکفارس 

اپل دستگاه جدیدی برای به‌روزرسانی نرم‌افزاری بی‌سیم آیفون در فروشگاه توسعه داده است

افشین نوری
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - 13:41
اپل

اپل اخیرا سری آیفون ۱۵ را معرفی کرد اما گزارش‌های زیادی درباره داغ شدن بیش از حد آن باعث شد تا اپل آپدیت iOS 17.0.3 را برای رفع با این مشکل عرضه کند. اپل حالا راهکار جدیدی برای جلوگیری از مشکلات مشابه در آینده توسعه داده است.

مارک گورمن تحلیلگر بلومبرگ گزارش داده است که اپل یک دستگاه پد مانند ساخته است که می‌تواند آیفون‌های داخل جعبه را قبل از فروش به مشتریان، به صورت بی‌سیم در داخل فروشگاه به‌روزرسانی کند. طبق این گزارش، دستگاه جدید می‌تواند آیفون را به‌طور بی‌سیم روشن کرده، سیستم‌عامل آن را به آخرین نسخه iOS به‌روزرسانی کند و سپس آن را خاموش کند.

اپل این دستگاه را تا قبل از پایان سال جاری میلادی عرضه خواهد کرد. این شزکت به‌تازگی از آیفون‌های رده بالای آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس رونمایی کرده است. این مدل‌ها از تیتانیوم ساخته شده‌اند و مجهز به یک دکمه‌ اکشن هستند. اپل گفته است که این‌ها قدرتمندترین گوشی‌های هوشمندی هستند که تا به حال ساخته است. قیمت آیفون ۱۵ پرو از ۹۹۹ دلار برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی و قیمت آیفون ۱۵ پرو مکس از ۱۱۹۹ دلار برای نسخه ۲۵۶ گیگابایتی شروع می‌شود. فروش آن‌ها از ۲۲ سپتامبر آغاز خواهد شد.

آیفون ۱۵ پرو از یک صفحه نمایش ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۵ پرو مکس از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی بهره می‌برند. هر دو گوشی مجهز به تراشه A17 پرو شده‌اند که به‌گفته اپل سریع‌ترین عملکرد را در بین همه گوشی هوشمند دارد و حتی می‌تواند برخی کامپیوترها را به شکست دهد. اپل همچنین از یک GPU بازطراحی‌شده در این گوشی‌ها استفاده کرده است که قادر به اجرای انواع بازی‌ها خواهد بود.

از طرف دیگر، هر دو گوشی جدید اپل به جای درگاه لایتنینگ از پورت USB-C استفاده می‌کنند. اپل می‌گوید که مدل‌های آیفون ۱۵ پرو اولین گوشی‌های دنیا با سرعت انتقال ۱۰ گیگابیت در ثانیه هستند که ارسال عکس‌ها و فیلم‌های با حجم بالا را بسیار آسان‌تر خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید