Caviar طراحی UFO سری آیفون ۱۵ پرو را معرفی کرد - تکفارس 
Caviar طراحی UFO سری آیفون ۱۵ پرو را معرفی کرد - تکفارس 
Caviar طراحی UFO سری آیفون ۱۵ پرو را معرفی کرد - تکفارس 

Caviar طراحی UFO سری آیفون ۱۵ پرو را معرفی کرد

افشین نوری
۲۳ مهر ۱۴۰۲ - 07:41
آیفون 15 پرو

برند Caviar برای هالووین امسال، مجموعه UFO سری آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس را معرفی کرده است. این مدل‌ها دارای قطعاتی از شهاب سنگ Murchison حاوی اسیدهای آمینه (مواد سازنده حیات در جهان) هستند.

دانشمندان در شهاب سنگ Murchison حدود ۱۵ آمینو اسید کشف کردند و گفته می‌شود که این شهاب سنگ ۷ میلیارد سال سن دارد که ۴.۵۴ میلیارد بیشتر از سن زمین و منظومه شمسی است.

مواد گفته شده، بخشی از طراحی موسوم به Alien هستند، اما پنل پشتی آن در واقع Predator را به تصویر کشیده است.

Caviar در کنار مدل Alien دو گزینه دیگر با تم فضایی معرفی کرده است که Astral و Starship نام دارند. Astral تصویری از کیهان را نشان می‌دهد و Starship با الهام از یک سفینه فضایی طراحی شده است. Caviar در این مدل‌ها از شهاب سنگ‌های ماه و مریخ، طلای ۲۴ عیار، تیتانیوم و فولاد ضد زنگ استفاده کرد.

قیمت این نسخه‌های لوکس آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس ۹۰۰۰ دلار است. گفتنی است آیفون ۱۵ پرو از یک صفحه نمایش ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۵ پرو مکس از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی بهره می‌برند. هر دو گوشی مجهز به تراشه A17 پرو شده‌اند که به‌گفته اپل سریع‌ترین عملکرد را در بین همه گوشی هوشمند دارد و حتی می‌تواند برخی کامپیوترها را به شکست دهد. اپل همچنین از یک GPU بازطراحی‌شده در این گوشی‌ها استفاده کرده است که قادر به اجرای انواع بازی‌ها خواهد بود.

از طرف دیگر، هر دو گوشی جدید اپل به جای درگاه لایتنینگ از پورت USB-C استفاده می‌کنند. اپل می‌گوید که مدل‌های آیفون ۱۵ پرو اولین گوشی‌های دنیا با سرعت انتقال ۱۰ گیگابیت در ثانیه هستند که ارسال عکس‌ها و فیلم‌های با حجم بالا را بسیار آسان‌تر خواهد کرد.

اپل همچنین از یک دکمه اکشن به جای دکمه سوئیچ میوت در مدل‌های آیفون ۱۵ پرو استفاده کرده است. از این دکمه می‌توان برای اجرای میانبرها، قابلیت‌های دسترسی، باز کردن دوربین، روشن کردن چراغ قوه و موارد دیگر استفاده کرد. البته این دکمه به‌طور پیش‌فرض همچنان یک دکمه سوئیچ میوت خواهد بود اما می‌توانید آن را سفارشی کنید.

مدیر بازاریابی اپل گفته است که آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس بهترین دوربین‌های اپل را ارائه کرده‌اند که شامل یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی ارتقایافته می‌شود که می‌تواند عکس‌های بهتری در نور کم بگیرد و از سیستم‌های هوش مصنوعی اپل برای ثبت عکس‌های HEIF با رزولوشن کامل استفاده می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید