اپل احتمالاً دکمه جدید دیگری به آیفون ۱۶ اضافه خواهد کرد - تکفارس 
اپل احتمالاً دکمه جدید دیگری به آیفون ۱۶ اضافه خواهد کرد - تکفارس 
اپل احتمالاً دکمه جدید دیگری به آیفون ۱۶ اضافه خواهد کرد - تکفارس 

اپل احتمالاً دکمه جدید دیگری به آیفون ۱۶ اضافه خواهد کرد

افشین نوری
۴ مهر ۱۴۰۲ - 11:56
آیفون 16

طبق یک شایعه جدید، سری آیفون ۱۶ اپل مجهز به دکمه جدید دیگری خواهد بود. این دکمه ظاهرا بخشی از پروژه Nova به عنوان دکمه ضبط خواهد بود. هنوز مشخص نیست که این دکمه دقیقا چه کاری انجام خواهد داد.

سری آیفون ۱۵ به تازگی معرفی شد، حالا شایعات درباره آیفون نسل بعدی شروع شده است. قبلا شایعات زیادی درباره آیفون‌های ۲۰۲۴ وجود داشت و اکنون یک شایعه جدید درباره آن‌ها نتشر شده است.

اپل از یک دکمه اکشن به جای دکمه سوئیچ میوت در مدل‌های آیفون ۱۵ پرو استفاده کرده است. از این دکمه می‌توان برای اجرای میانبرها، قابلیت‌های دسترسی، باز کردن دوربین، روشن کردن چراغ قوه و موارد دیگر استفاده کرد. البته این دکمه به‌طور پیش‌فرض همچنان یک دکمه سوئیچ میوت خواهد بود اما می‌توانید آن را سفارشی کنید.

حالا به نظر می رسد سری آیفون ۱۶ دارای دکمه جدیدی خواهد بود. بنابرین سری آیفون ۱۶ ممکن است پنج دکمه در لبه کناری خود داشته باشد: دو دکمه ولوم، یک دکمه پاور، یک دکمه اکشن و این دکمه جدید.

به گفته MacRumors، این دکمه جدید در داخل شرکت اپل با نام “دکمه ضبط” شناخته می‌شود. این دکمه در سمت راست گوشی کمی پایین‌تر از دکمه پاور قرار خواهد داشت و همه اینها بخشی از یک پروژه محرمانه اپل با نام “پروژه Nova” است.

این دکمه احتمالا ارتباطی با دوربین‌های آیفون خواهد داشت. گفتنی است گوشی های سونی اکسپریا نیز دارای یک دکمه شاتر اختصاصی هستند که در زیر دکمه پاور در سمت راست گوشی قرار دارد.

نکته دیگری که درباره این دکمه جدید سری آیفون ۱۶ وجود دارد، خازنی بودن آن است. این بدان معناست که شما به طور فیزیکی آن را فشار نخواهید داد. بلکه روی آن فشار داده و حسگرهای داخلی میزان فشار را ردیابی می کنند. سپس یک بازخورد لمسی ارائه می‌شود که فشار انگشت شما را ثبت کرده است.

البته شایعاتی وجود داشت که سری آیفون ۱۵ فقط دارای دکمه های خازنی خواهد بود. این بخشی از پروژه Bongo بود که متاسفانه اتفاق نیفتاد، چراکه همه دکمه‌های سری آیفون ۱۵ مکانیکی هستند. MacRumors همچنین ادعا کرده که اپل روی دکمه اکشن خازنی برای سری آیفون ۱۶ به عنوان بخشی از “پروژه Atlas” کار می‌کند.

البته هنوز یک سال تا معرفی سری آیفون ۱۶ باقی مانده است و خیلی زود است که این دکمه جدید واقعا ارائه خواهد شد یا خیر.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید