شایعه: آیفون ۱۶ اپل با طراحی ریش‌تراش برقی معرفی می‌شود - تکفارس 
شایعه: آیفون ۱۶ اپل با طراحی ریش‌تراش برقی معرفی می‌شود - تکفارس 
شایعه: آیفون ۱۶ اپل با طراحی ریش‌تراش برقی معرفی می‌شود - تکفارس 

شایعه: آیفون ۱۶ اپل با طراحی ریش‌تراش برقی معرفی می‌شود

علیرضا بیات
۷ اسفند ۱۴۰۲ - 19:17
طراحی آیفون 16

طبق یک شایعه جدید، آیفون ۱۶ اپل ممکن است با طراحی ریش‌تراش برقی معرفی شود. این شایعه هنوز تائید نشده است.

پروسه توسعه محصولات اپل همیشه بر این اساس بوده است که در قسمت طراحی از چند مسیر و گزینه متفاوت استفاده می‌شود. شایعات جدید نشان می‌دهد آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ آیفون پرو مکس در حال گذار از همین مراحل توسعه و طراحی هستند و یکی از این طراحی‌ها نشان از یک دوربین با طرحی غیرمتعارف دارد.

هفته پیش خبری به بیرون درز کرد که نشان از مجهز شدن آیفون پرو بعدی به یک ماژول دوربین مثلثی دارد که آن را شبیه به یک ماشین ریش تراش برقی کرده است. این خبر توسط منابعی که نخواستند نامشان فاش شود در توییتر یا همان ایکس منتشر شده است.

دلیل اینکه چرا ممکن است اپل چنین طراحی را مدنظر قرار داده باشد، باید خاطر نشان شد که این امر احتمالا یک انتخاب استراتژیک باشد زیرا چنین طراحی این اجازه را می‌دهد که از سنسورهای بزرگتری استفاده شود یا تعداد لنز‌های دوربین افزایش یابند.

طراحی آیفون 16

جدای از نوع طراحی ماژول دوربین، انتظار می‌رود که آیفون‌ ۱۶ پرو از یک لنز تله‌فوتو ارتقایافته استفاده نماید و آیفون ۱۶ پرو مکس احتمالا از یک لنز اصلی بزرگتر و بهبود یافته‌تر از آیفون ۱۵ پرو مکس بهره بگیرد.

یکی از گزینه‌های احتمالی دوربین می‌تواند مدل سونی Exmor IMX903 باشد، اما شایعات حاکی از آن است که بیشینه کیفیت دوربین احتمالا در ۴۸ مگا‌پیکسل همانند نسل فعلی تنظیم خواهد شد.

باید خاطر نشان شد که کمپانی اپل انواع مختلفی از نمونه‌های اولیه با طراحی‌های مختلف را قبل از نهایی کردن آن تست می‌نماید. شایعات قبلی حاکی از طرحی برای دوربین جلویی آیفون ۱۶ بود که هرگز به مرحله نهایی نرسید و این طرح جدید ریش‌تراش نیز ممکن است به همان عاقبت دچار شود.

طبق ادعای منابع خبری نمی‌شود میزان دقت و صلاحیت این اطلاعات را تائید کرد، پس باید این خبر را همراه با کمی اغراق بدانیم.

نظر شما درباره آیفون ۱۶ اپل با طراحی ریش‌تراش برقی چیست؟

  ‍

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید