شایعه: آیفون ۱۶ مجهز به دکمه دوربین می‌شود - تکفارس 
شایعه: آیفون ۱۶ مجهز به دکمه دوربین می‌شود - تکفارس 
شایعه: آیفون ۱۶ مجهز به دکمه دوربین می‌شود - تکفارس 

شایعه: آیفون ۱۶ مجهز به دکمه دوربین می‌شود

افشین نوری
۲۹ دی ۱۴۰۲ - 20:00
طراحی آیفون ۱۳

اپل ظاهرا در حال آزمایش یک دکمه جدید دوربین برای سری آیفون ۱۶ است که در سمت راست آن قرار خواهد گرفت و هنگام عکاسی در حالت افقی بسیار مفید خواهد بود.

قبلا وب‌سایت MacRumors گزارش درباره این دکمه منتشر کرده بود و گفته بود این دکمه از نوع خازنی خواهد بود و فشار را از طرق لرزش شبیه‌سازی خواهد کرد. حالا وب‌سایت The Information مدعی شده که این دکمه شبیه به یک دکمه مکانیکی خواهد بود اما ویژگی‌ خازنی نیز خواهد داشت که آن را به لمس و فشار حساس خواهد کرد.

به‌گفته The Information، کاربران برای کنترل زوم دوربین می‌توانند انگشت خود را به سمت راست یا چپ این دکمه بکشند یا برای تنظیم فوکوس می‌توانند دکمه را کمی فشار دهند. البته هر دو وب‌سایت مذکور گفته‌اند که اپل از این دکمه در همه مدل‌های سری آیفون ۱۶ استفاده خواهد کرد.

در صورت اضافه شدن این دکمه، شاهد دومین دکمه‌ای خواهیم بود که در چند سال اخیر به آیفون اضافه می‌شود. سال گذشته، اپل دکمه اکشن را به آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس اضافه کرد. این دکمه درواقع یک دکمه میانبر همه‌منظوره است.

اپل اولین شرکتی نخواهد بود که دکمه دوربین را به گوشی‌های خود اضافه می‌کند. سونی سال‌ها که از چنین دکمه‌ای روی گوشی‌های اکسپریا خود استفاده می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید