تماشا کنید: تست دوام آیفون ۱۵ پرو مکس با یک سورپرایز بزرگ تمام شد - تکفارس 
تماشا کنید: تست دوام آیفون ۱۵ پرو مکس با یک سورپرایز بزرگ تمام شد - تکفارس 
تماشا کنید: تست دوام آیفون ۱۵ پرو مکس با یک سورپرایز بزرگ تمام شد - تکفارس 

تماشا کنید: تست دوام آیفون ۱۵ پرو مکس با یک سورپرایز بزرگ تمام شد

افشین نوری
۳ مهر ۱۴۰۲ - 17:59
آیفون 15 پرو مکس

اپل از آیفون‌های رده بالای آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس رونمایی کرد. این مدل‌ها از تیتانیوم ساخته شده‌اند و مجهز به یک دکمه‌ اکشن هستند. اپل گفته است که این‌ها قدرتمندترین گوشی‌های هوشمندی هستند که تا به حال ساخته است. قیمت آیفون ۱۵ پرو از ۹۹۹ دلار برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی و قیمت آیفون ۱۵ پرو مکس از ۱۱۹۹ دلار برای نسخه ۲۵۶ گیگابایتی شروع می‌شود. فروش آن‌ها از ۲۲ سپتامبر آغاز خواهد شد.

آیفون ۱۵ پرو از یک صفحه نمایش ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۵ پرو مکس از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی بهره می‌برند. هر دو گوشی مجهز به تراشه A17 پرو شده‌اند که به‌گفته اپل سریع‌ترین عملکرد را در بین همه گوشی هوشمند دارد و حتی می‌تواند برخی کامپیوترها را به شکست دهد. اپل همچنین از یک GPU بازطراحی‌شده در این گوشی‌ها استفاده کرده است که قادر به اجرای انواع بازی‌ها خواهد بود.

حالا زک نلسون از کانال یوتیوبی JerryRigEverything در جدیدترین ویدیوی خود، آیفون ۱۵ پرو مکس است را در آزمون دوام مورد بررسی قرار داده است. نلسون بدنه تیتانیومی این گوشی را فوق العاده جالب توصیف کرد و در ویدیو نشان می‌دهد که پنل پشتی و نمایشگر آن در برابر خراش به خوبی مقاومت می کنند.

در تست بعدی که شعله آتش است شعله‌ای در مقابل نمایشگر آیفون ۱۵ پرو مکس قرار می‌گیرد و پس از مدتی، صفحه‌نمایش آن به طرز چشمگیری سالم باقی می‌ماند.

تا اینجای کار همه چیز خوب پیش رفته بود. اما آیفون ۱۵ پرو مکس در تست خمش عملکرد بدی از خود نشان داد و پنل شیشه‌ای پشتی آن بدون تلاش زیاد می‌شکند. نکته جالب اینکه وقتی نلسون تست خمش را روی آیفون ۱۵ پرو ۶.۱ اینچی انجام می‌دهد، این گوشی به خوبی مقاومت می‌کند.

این ویدیو نشان می‌دهد که آیفون ۱۵ پرو مکس علیرغم تبلیغ اپل چندان مقاوم نیست و می‌تواند بسیار آسیب‌پذیر باشد. هر دو گوشی آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس اپل به جای درگاه لایتنینگ از پورت USB-C استفاده می‌کنند. اپل می‌گوید که مدل‌های آیفون ۱۵ پرو اولین گوشی‌های دنیا با سرعت انتقال ۱۰ گیگابیت در ثانیه هستند که ارسال عکس‌ها و فیلم‌های با حجم بالا را بسیار آسان‌تر خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید