نکات مهم برای انتخاب خودرو: مقایسه فنی چری تیگو ۸ با رقبا - تکفارس 
نکات مهم برای انتخاب خودرو: مقایسه فنی چری تیگو ۸ با رقبا - تکفارس 
نکات مهم برای انتخاب خودرو: مقایسه فنی چری تیگو ۸ با رقبا - تکفارس 

نکات مهم برای انتخاب خودرو: مقایسه فنی چری تیگو ۸ با رقبا

تکفارس
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - 12:50
نکات مهم برای انتخاب خودرو: مقایسه فنی چری تیگو ۸ با رقبا - تکفارس 

چری تیگو ۸ گل سرسبد محصولات مدیران خودرو به شمار می‌رود که مدتی است تحت عنوان برند فونیکس وارد کشور شده است. اتومبیلی که از زمان ورودش به بازار حسابی سروصدا کرده و دل خیلی از هموطنان را برده است. قیمت این ماشین اما از همان ابتدا به‌ نحوی تعیین شد که تعجب بسیاری را به دنبال داشت و آن را رقیب برخی از مشهورترین کراس اوورهای بازار کرد.

با قیمت تیگو ۸ پرو خیلی از ماشین های کره‌ای و حتی ژاپنی صفر یا کارکرده را می‌توان خرید و سال‌ها با خیال راحت از رانندگی با آنها لذت برد. اما تیگو ۸ چه چیزهایی دارد که برخی‌ها را مجاب می‌کند مثلا به جای خرید هیوندای توسان یا سانتافه کارکرده، به سراغ این چینی جذاب بروند؟ اگر می‌خواهید جواب این سوال را بگیرید، تا انتهای این مطلب همراهمان باشید.

مشخصات فنی چری تیگو ۸؛ یک پرچمدار راضی‌کننده

نکات مهم برای انتخاب خودرو: مقایسه فنی چری تیگو ۸ با رقبا - تکفارس 

چری تیگو ۸ پرو نسبت به خیلی از چینی های دیگر مشخصات فنی قابل قبولی دارد و حتی از رقبای مشهور کره‌ای خود حداقل در روی کاعذ کم نمی آورد. این کراس اوور درشت‌اندام از یک موتور ۴ سیلندر توربوشارژ ۱.۶ لیتری بهره می‌برد که قدرت ۱۹۷ اسب بخار با گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر برای آن فراهم می‌کند.

گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه تیگو ۸ هماهنگی خوبی با سایر بخش های خودرو دارد و شتاب صفر تا صد ۸.۹ ثانیه‌ای را برای خودرو به ارمغان می‌آورد که برای خودرویی با این ابعاد شتاب مناسبی است. مصرف سوخت این ماشین نیز به طور ترکیبی حدود ۶.۸ لیتر در صد کیلومتر است که نسبت به اکثر رقبایش عدد بهتری به حساب می‌رود و یکی از مزایای اصلی آن است.

همانطور که مشخص است، مشخصات فنی چری تیگو ۸ و اعداد و ارقامی که روی کاغذ به ما می‌دهد، راضی‌کننده است و حتی در برخی موارد بیش از حد انتظار خوب است. اما سوال اینجا است که این خودروی جنجالی در عمل چقدر در رقابت با رقبای پرمدعایش توان نفس کشیدن دارد؟

برای پاسخ به این پرسش، اجازه بدهید تیگو ۸ را یک به یک با مهم‌ترین خودروهای هم‌رده مقایسه کنیم (لازم به ذکر است که برای مقایسه بهتر، مشخصات فنی هر یک از خودروهای زیر را در کنار مشخصات فنی تیگو ۸ پرو در جدول پایین صفحه آورده‌ایم):

مقایسه چری تیگو ۸ با هیوندای سانتافه ix 45؛ چینی صفر یا کره‌ای کارکرده؟

نکات مهم برای انتخاب خودرو: مقایسه فنی چری تیگو ۸ با رقبا - تکفارس 

یک سانتافه کم‌کار تقریبا هم‌قیمت با تیگو ۸ پرو صفر است. سانتافه از آن دسته خودروهای خوش‌اقبال بازار ایران است و یکی از نقدترین ماشین‌ها در این رنج قیمتی به‌شمار می‌آید و همین مورد یکی از مهم‌ترین نقاط قوت آن است.

اما وقتی صحبت از قدرت موتور، شتاب صفر تا صد، آپشن‌های کاربردی و مصرف سوخت می‌شود، تیگو ۸ مسابقه را با کمی اختلاف، به نفع خود به پایان می‌برد. در واقع مشخصات چری تیگو ۸ آن‌قدر به چشم می‌آید که در هر زمینی آن را از نظر فنی برتر بدانیم. البته اگر ظاهر ماشین خیلی برایتان مهم است و همچنان کیفیت ساخت خودرو اولویت دسته بالای شما است، سانتافه می‌تواند انتخاب جذاب‌تری باشد.

مقایسه چری تیگو ۸ با رنو کولیوس؛ خرید خودرو مدرن‌تر

یک کولیوس کارکرده تقریبا هم‌قیمت با تیگو ۸ است و از نظر ابعاد و اندازه نیز در یک رده با آن قرار می گیرد. رنو کولیوس آپشن‌های رفاهی معقولی دارد و موتورش علی‌رغم آن‌که ۲۰ اسب‌بخار کم‌تر از تیگو ۸ دارد، اما در شتاب و سرعت‌گیری از آن کم نمی‌آورد. با این حال طراحی خودروی فرانسوی مخصوصا در نمای داخلی کاملا قدیمی شده و در مقایسه با ظرافت و زیبایی تیگو ۸ حرفی برای گفتن ندارد.

رنو کولیوس برعکس سانتافه بازار چندان داغی هم ندارد و از این نظر نمی‌تواند نسبت به تیگو ۸ سرتر باشد. اما استهلاک و کیفیت ساخت کولیوس طبیعتا به فونیکس تیگو ۸ برتری دارد. در مجموع اگر علاقه عجیب و غریبی به ماشین فرانسوی ندارید، تیگو ۸ در بازار فعلی کشورمان انتخاب معقول‌تری خواهد بود.

مقایسه تیگو ۸ پرو با کی ام سی K7؛ انتخاب آسان بین دو چینی

کی ام سی K7 قیمت به‌مراتب پایین‌تری از تیگو ۸ دارد، اما از نظر رده محصول قابل مقایسه با برادر بزرگ‌تر خود به‌ شمار می‌رود و از این نظر بررسی آن در کنار ماشین فونیکس تیگو ۸ خالی از لطف نیست. در بحث آپشن‌های رفاهی، هر دو خودرو سطح بالایی از امکانات را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهند، اما مشخصات فنی چری تیگو ۸ از کی ام سی کاملا بهتر است.

کی ام سی متاسفانه از همان موتور ۱.۵ لیتری معروف چینی استفاده می‌کند که چندان سریع نبوده و شتاب ضعیف‌تری نسبت به تیگو دارد. گیربکس کی ام سی K7 نیز ۶ سرعته دوکلاچه است که به‌نظر کارایی گیربکس تیگو ۸ را ندارد. در مجموع اگر تفاوت قیمت تیگو ۸ با کی ام سی برایتان قابل توجیه است، خرید تیگو ۸ را نسبت به کی ام سی انتخاب مناسب‌تری می‌دانیم.

مقایسه تیگو ۸ با هیوندای توسان ix 35؛ ماندگاری در برابر نوآوری

و اما می‌رسیم به انتخاب بین این دو خودرو که واقعا کار آسانی هم نیست! تیگو ۸ پرو در مدل‌های صفر خود تقریبا قیمت مشابهی با توسان کم‌کار دارد و از این جهت یکی از رقبای اصلی تیگو، همین محصول با اصالت کره‌ای است. بازار فروش توسان مانند سانتافه عالی است و کیفیت ساخت مناسب آن باعث شده که حتی در نمونه‌های با کارکرد بالا نیز مشتریان خود را داشته باشد.

اما باز هم این مشخصات فنی چری تیگو ۸ است که اعداد و ارقام بهتری نسبت به توسان دارد. ماشین کره‌ای هرچند که پیشرانه حجیمی دارد، اما از نظر شتاب، سرعت و ظرافت در مقابل تیگو ۸ بازنده است. و در نهایت برای انتخاب بین این دو خودرو، بازهم همان سوال همیشگی پیش می‌آید: نوآوری مهم‌تر است یا دوام و کارایی؟

در مجموع می‌توان مشخصات رقبای اصلی فونیکس تیگو ۸ را به ترتیب زیر بررسی کرد:

مشخصات رقبای اصلی فونیکس تیگو 8

سخن پایانی: خرید خودرو تیگو ۸ پرو چقدر توصیه می‌شود؟

ماشین‌های چینی به امکانات بالا و آپشن‌های رفاهی متعدد معروف شده‌اند. تیگو ۸ پرو هم مطابق با انتظار در این زمینه سرآمد بوده و از بسیاری دیگر از خودروهای موجود در بازار که با آن در یک رده قرار می‌گیرند، جلوتر است. جدای از این اما مشخصات فنی و ایمنی تیگو ۸ کاملا چشمگیر است و مشتری را کاملا راضی می‌کند. تیگو ۸ در این بخش نه تنها از رقبای پر نام‌ونشان خود کم نمی‌آورد، بلکه در اغلب موارد از آنها جلوتر است.

در نتیجه اگر با مواردی مثل کیفیت ساخت متوسط و بازار فروش معمولی در نمونه‌های دست دوم کنار می‌آیید و در عین حال دوست دارید خودرویی با مشخصات فنی قابل توجه، مصرف سوخت عالی، امکانات متعدد و خدمات پس‌ از فروش مناسب سوار شوید، حتما فونیکس تیگو ۸ را به‌عنوان یک گزینه اصلی در نظر بگیرید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید