بیزینس کوچینگ چیست و چرا به بیزینس کوچ نیاز داریم؟ - تکفارس 
بیزینس کوچینگ چیست و چرا به بیزینس کوچ نیاز داریم؟ - تکفارس 
بیزینس کوچینگ چیست و چرا به بیزینس کوچ نیاز داریم؟ - تکفارس 

بیزینس کوچینگ چیست و چرا به بیزینس کوچ نیاز داریم؟

تکفارس
۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - 23:57
بیزینس کوچ

قطعاً اگر از شما بپرسند که چه کسی بیشترین تسلط را بر روی کسب و کارتان دارد پاسختان چه خواهد بود؟ قطعا اولین نامی که به ذهن شما می‌آید نام خودتان است. البته که به عنوان صاحب یک کسب و کار که از روز اول در کنار آن رشد کرده است می‌توانید این ادعا را داشته باشید که از تمامی زوایا بیشترین تسلط را بر روی کسب و کار خود دارید.

این در حالی است که اگر از نظر چندین کارشناس برای بهبود کسب و کار خود بهره مند شوید می‌بینید که از بسیاری از زاویه‌های فنی و علمی، افراد دیگر می‌توانند نگاه دقیق‌تری بر روی کسب و کار شما داشته باشند. اینجاست که بیزینس کوچینگ یا مربیگری کسب و کار به کمک شما خواهد آمد.

بیزینس کوچینگ چیست؟

یک مربی یا “کوچ” همان‌طور که از نامش پیداست در هر رشته و زمینه‌ای راه پیشرفت را به شخص دیگری نشان خواهد داد. بیزینس کوچینگ نیز کم و بیش همین فلسفه را دنبال کرده و یک مربی کسب و کار با برنامه‌ریزی، مدیریت، بودجه بندی، شناسایی بازار و بسیاری از موارد دیگر راه پیشرفت را برای شما هموارتر خواهد کرد.

بهترین مراکز آموزش کوچینگ در شیراز را میتوانید در سایت پی جو مشاهده نمایید.

بهره‌گیری از تجربیات یک بیزینس کوچ حرفه‌ای در کسب و کار می‌تواند سبب پیشی گرفتن شما از رقبایتان شود. پرسش اینجاست که چرا به بیزینس کوچ نیاز داریم؟ جایگاه شغلی بیزینس کوچینگ دقیقاً چه کاری را برای کسب و کار ما انجام می‌دهد؟ اگر شما نیز کسب و کاری داشته یا ایده راه‌اندازی آن را در سر می‌پرورانید خواندن این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم.

مربی کسب و کار

به‌سادگی می‌توانیم بیزینس کوچینگ را به شکل زیر تعریف کنیم: یک بیزینس کوچ در واقع خود یک مدیر کسب‌وکار و کارآفرینی با تجربه است. این مدیر توانسته تجربیات خود را به شکل مطلوب در اختیار دیگران قرار دهد. همانند یک مربی ورزشی در بسیاری از مواقع خود مربی زمانی یک ورزشکار حرفه‌ای بوده است. حال این فرد با کوله باری از تجربیات به دنبال انتقال این دانش به دیگران است.

یک مربی کسب و کار یا همان بیزینس کوچ با تجربه باید علاوه بر داشتن دانش و تجربه بسیار، خصوصیات اخلاقی بسیاری همچون شنونده بودن، روحیه همدلی، دلسوزی و… را در خود داشته باشد. حال شاید بپرسید وظیفه شغلی یک بیزینس کوچینگ چیست؟

وظایف بیزینس کوچینگ چیست؟

شاید نتوان یک سری وظایف مشخص را برای یک بیزینس کوچ مشخص کرد. بسته به نوع کسب و کار و تجربیات یک سرویس بیزینس کوچینگ یک مربی کسب و کار می‌تواند کارهای زیادی را برای بهبود کسب و کار شما انجام دهد. ترسیم مسیر رشد، بررسی نقاط قوت و آینده کاری، به‌روزرسانی اطلاعات شما درباره دنیای کسب و کارتان و بسیاری از موارد دیگر همگی در دسته وظایف یک بیزینس کوچ قرار خواهند گرفت.

چرا به بیزینس کوچینگ نیاز داریم؟

بسیاری از کسب و کارها تا زمانی که مشکل جدی برایشان اتفاق نیفتد به فکر گرفتن راهنمایی نخواهند افتاد. این در حالی است که داشتن یک فرد با تجربه در موقعیت شغلی بیزینس کوچینگ در سازمانتان می‌تواند شما را قبل از به مشکل خوردن از خطری که پیش رو دارید آگاه کند. برای نشان دادن اهمیت وجود یک بیزینس کوچ میتوانیم همه وظایف او را بجز این مورد در نظر نگیریم. تنها همین یک مورد باید برای استخدام یک بیزینس کوچ برای شما کافی باشد.

بهترین مشاوره کسب و کار در شیراز را در سایت پی جو مشاهده و بصورت آتلاین مشاوره نمایید.

مربی کسب و کار

سرویس مربی کسب و کار

شرکت‌ها و وب‌سایت‌های بسیاری در حال حاضر در زمینه بیزینس کوچینگ فعالیت می‌کنند. پیدا کردن یک فرد مناسب این جایگاه شغلی، اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. شما در وب‌سایت پی جو می‌توانید لیست بلند بالایی از سرویس‌ها و افراد فعال در بیزینس کوچینگ‌ را بیابید. در زمان استخدام یک فرد، حتماً به اعتبار و سابقه او توجه کنید.

یک بیزینس کوچ با تجربه می‌بایست در میان همکاران و حتی رقیبان شما شناخته شده باشد. نظرات دیگران درباره او را بررسی کنید. مواردی همچون سابقه کار، تألیفات و ترجمه‌ها، میزان ارتباط او با شرکت‌های داخلی و خارجی و بسیاری از موارد دیگر همگی می‌بایست در زمان استخدام یک بیزینس کوچ مورد تحقیق و بررسی قرار گیرند.

اگر به دنبال استخدام یک بیزینس کوچ یا پیدا کردن کسب و کارهای دیگر برای ارتقا سازمان و کسب و کار شخصی خود هستید می‌توانید از وب‌سایت پی جو به عنوان مرجع کسب و کار در شیراز و سایر شهرهای ایران استفاده نمایید. در پی جو ما تلاش کردیم تا بهترین‌های بیزینس کوچینگ را برای شما گرد هم آورده و امکان مقایسه آنها را برای شما فراهم نماییم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید