ایمپلنت دندان چگونه است؟ ( + عمر و قیمت ) - تکفارس 
ایمپلنت دندان چگونه است؟ ( + عمر و قیمت ) - تکفارس 
ایمپلنت دندان چگونه است؟ ( + عمر و قیمت ) - تکفارس 

ایمپلنت دندان چگونه است؟ ( + عمر و قیمت )

تکفارس
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - 01:50
ایمپلنت دندان چگونه است ؟

از دست دادن دندان ها یک امر طبیعی است که برای هر کسی اتفاق می افتد، کسانی که به خوبی از دندان های خود مراقبت می کنند دندان های خود را برای مدت طولانی تری محافظت و حفظ نمایند اما کسانی که از دندان های خود به خوبی مراقبت نمی کنند دندان های خود را سریع تر از دست خواهند داد و نیازمند یک جایگزین مناسب برای دندان های خود خواهند افتاد. دندان های ما نقش کلیدی در زندگی روزمره ی تمامی افراد دارند و از دست دادن آنها می تواند زندگی روزمره افراد را با مشکلات و اختلالاتی روبرو می کند که باعث رنجش و کاهش شدید اعتماد به نفس آن اشخاص خواهند شد.

ایمپلنت دندان چیست ؟ 

تمامی افرادی که دندان های خود را از دست داده اند و دچار بی دندانی به دنبال این هستند که هر چه سریع تر بی دندانی خود را درمان کنند و جای خالی دندان های خود را با یک جایگزین مطمعن پر نمایند، ایمپلنت دندان یکی از روش های جایگزینی دندان با کاشت یک پایه در استخوان فک و بستن یکه پروتز بر روی آن به جای تاج طبیعی دندان است که در بین دندانپزشکان از محبوبیت بسیار بالای برخوردار است و در بین مردم به عنوان بهترین روش برای پر کردن جا خالی دندان های از دست رفته شناخته می شود.

بیشتر بخوانید » ایمپلنت دندان چیست و چگونه انجام میشود ؟

اجزای ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان که بهترین روش برای جایگزینی دندان های خراب و پوسیده همینطور دندان های از دست رفته می باشد از سه قسمت اصلی که هر کدام ویژگی ها و وظیفه ی خاص خود را دارد تشکیل می شود که عبارت اند از:

اجزای ایمپلنت دندان

فیکسچر یا پایه ایمپلنت دندان

پایه ایمپلنت دندان یا همان فیکسچر ایمپلنت قطعه ای پیچ مانند از جنس تیتانیوم است که توسط متخصص ایمپلنت دندان در استخوان فک به جای دندان از دست رفته کاشته می شود و پس از مدتی با استخوان فک پیوند می خورد و در انجا محکم می شود و یک پروتز دندان روی آن بسته می شود که مانند تاج طبیعی دندان شما عمل می کند، دلیل استفاده از آلیاژتیتانیوم در ساخت فیکسچر های دندان زیست سازگاری بالا این آلیاژ با بدن انسان است و همینطور استحکام و دوام این آلیاژ و همینطور مقاومت آن در برابر خوردگی.

اباتمنت ایمپلنت دندان

قطعه ای رابط میان پایه یا فیکسچر ایمپلنت دندان و روکش ایمپلنت دندان می باشد که وظیفه ی ارتباط و نگه داشتن فکسچر ایمپلنت دندان به روکش آن را دارد .

روکش ایمپلنت دندان یا پروتز دندان

روکش ایمپلنت یا همان پروتز دندان قطعه ای از جنس چینی و سرامیک است که توسط لابراتوار ساخته می شود مطابق با فرم دهان و دندان های شما، برای ارائه بیشترین شباهت و تطابق با دندان های طبیعی شما، پروتز دندان ساخته شده توسط لابراتوار دارای بیشترین شباهت با دندان های شما از نظر ظاهر و رنگ می باشد.

ایمپلنت دندان چگونه انجام می شود ؟

ایمپلنت دندان چگونه انجام می شود ؟

مشاوره و مراجعه به پزشک متخصص ایمپلنت

در اولین مرحله از شروع فرایند ایمپلنت دندان بیمار باید جهت مشاوره و گرفتن طرح درمان به یک پزشک متخصص مراجعه کند تا بتواند بقیه مراحل درمان خود را طبق آن پیش ببرد.

پیوند استخوان و کشیدن دندان

در این مرحله از فرایند ایمپلنت دندان در صورت نیاز به کشیدن دندان به متخصص مراجعه می کنید و همیننطور در صورت تشخیص به نیاز به پیوند استخوان این عمل توسط دندانپزشک متخصص صورت می گیرد.

قرار دادن ایمپلنت در استخوان فک بیمار

بعد از کشیدن دندان و در صورت نیاز شخص به پیوند استخوان و گذرندان مدت زمان مشخص شده توسط متخصص در طی یک جلسه جراحی اقدام به کاشت فیکسچر های ایمپلنت توسط متخصص ایمپلنت در استخوان فک خواهد شد.

قرار دادن هیلینگ کپ بر روی ایمپلنت

بعد از گذراندن مرحله قبلی و فیکس شدن و پیوند خوردن فیکسچر یه استخوان فک، مرحله ی بعدی یا همان بستن هیلینگ کپ یا تاج موقت انجام می گیرد.

قرار دادن اباتمنت بر روی ایمپلنت

ابتامنت در اصل قطعه ای برای نگه داشتن تاج دندان بر روی آن است و در مدت زمانی که طول می کشده تاج دائمی ایمپلنت ساخته شود اباتمنت تاج موقت دندان را روی آن نگه می دارد تا بافت لثه در دور ایمپلنت رشد نماید.

قرار دادن تاج دائمی برروی ایمپلنت دندان

بعد ار گذشت چند هفته و ساخته شدن تاج اصلی ایمپلنت دندان توسط لابراتوار تاج موقت دندان درآمده و تاج اصلی ایمپلنت بر روی آن بسته می شود.

عمر ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندان به عنوان یک روش جایگزینی دندان های خراب یا از دست رفته افراد با طول عمر طولانی شناخته می شود ولی میزان طول عمر ایمپلنت های دندان به عوامل مختلفی مثل مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان، نوع و برند ایمپلنت دندان، تجربه و تخصص جراح ایمپلنت و… بستگی دارد ولی به طور متوسط با مراقبت های درست عمر ایمپلنت دندان به بیش از ۲۰ سال می رسد.

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان نیز همانند طول عمر ایمپلنت دندان به عواملی زیاد بستگی دارد عواملی که هر کدام می تواند در هزینه تنهایی ایمپلنت دندان تاثیر گذار باشد، عواملی از جمله:

  • تعداد ایمپلنت های مورد استفاده
  • نوع و برند ایمپلنت استفاده شده
  • استفاده درمان های جانبی مثل پیوند استخوان
  • تخصص و تجربه پزشک متخصص
  • و…

 بیشتر بخوانید » هزینه ایمپلنت دندان در تهران ۱۴۰۲

ایمپلنت دندان  درد دارد؟

یکی از سوالاتی که ذهن اکثر بیمارانی که قصد انجام ایمپلنت دندان را دارند به خود مشغول کرده است همین سوال است که آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که ایمپلنت دندان همراه با مقداری درد وخونریزی خواهد بود ولی متخصص ایمپلنت با استفاده از بی حسی موضوعی و درصورت نیاز بیهوشی درد شما را به حداقل خواهند رساند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید