تردز علیرغم کاهش تعداد کاربران همچنان پتانسیل های زیادی دارد - تکفارس 
تردز علیرغم کاهش تعداد کاربران همچنان پتانسیل های زیادی دارد - تکفارس 
تردز علیرغم کاهش تعداد کاربران همچنان پتانسیل های زیادی دارد - تکفارس 

تردز علیرغم کاهش تعداد کاربران همچنان پتانسیل های زیادی دارد

افشین نوری
۳۱ تیر ۱۴۰۲ - 12:42
تردز

وال استریت ژورنال گزارش داده است که که تردز به عنوان رقیب توییتر در حال از دست دادن تعداد کاربران خود است. این خبرگزاری با استناد به داده‌های سنسور تاور گفته است تعداد کاربران فعال روزانه تردز در هفته دوم به ۱۳ میلیون کاهش یافته است که ۷۰ درصد کاهش نسبت به بالاترین تعداد کاربران در تاریخ ۷ جولای را نشان می‌دهد.

این در حالیست که تعداد کاربران فعال روزانه توییتر تقریبا ۲۰۰ میلیون نفر است. علیرعم کاهش تعداد کاربران تردز، هنوز زود است که این اپلیکیشن را شکست‌خورده تلقی کنیم. بر اساس سایر معیارها می‌توان گفت که این اپلیکیشن همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد.

تردز

البته طبیعی است که یک اپلیکیشن جدید در ابتدای راه‌اندازی خود، تعداد کاربران بیشتری داشته باشد. وال استریت گفته است که مدیران متا برای کاهش احتمالی کاربران این اپلیکیشن برنامه‌ریزی کرده‌اند و این کاهش را نگران‌کننده نمی‌دانند.

تردز هنوز خیلی جدید است و از طرفی هم کامل نیست و به همین خاطر هنوز نمی‌توان اظهارنظری درباره سرنوشت آن کرد. اینکه این اپلیکیشن می‌تواند قاتل توییتر باشد یا اینکه در سطح متوسط خواهد ماند هنوز خیلی زود است.

این اپلیکییشن در عرض چند روز پس از عرضه به ۱۰۰ میلیون کاربر دست یافت و طبق گزارش شرکت data.ai، سریع‌ترین اپلیکیشن از این نظر بود. نحوه تغییر تعداد کاربران این پلتفرم را در جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید. Data.ai برآورد کرده که این اپلیکیشن هم‌اکنون ۱۸۵.۳۲ میلیون دانلود تجمعی داشته است.

تردز

تردز هنوز بسیاری از قابلیت‌های اساسی توییتر مانند ایموجی‌ها، هشتگ‌ها و فید زمانی را ندارد. اما خبر خوب برای تردز اینکه طبق داده‌های Similarweb، کاربران جدید توییتر کاهش یافته و از ۱۹ درصد در می ۲۰۲۲ به ۱۶ درصد در می ۲۰۲۳ رسیده است.

متیو پرنس مدیرعامل کلودفلر با انتشار یک نمودار نشان داده بود که از ژانویه امسال، ترافیک توییتر در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها در حال کاهش است. همچنین شرکت آنالیز وب SimilarWeb گزارش داده است که طی دو روز اول عرضه تردز، ترافیک توییتر در مقایسه با دو روز مشابه در هفته قبل، ۵ درصد کاهش یافته است و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد کاهش یافته است.

با افزایش کاربران تردز، ایلان ماسک و لیندا یاکارینو، مدیران عامل توییتر، معیار جدیدی برای میزان تعامل کاربران به اشتراک گذاشته‌اند که کمی دلگرم‌کننده‌تر از گزارش‌های ترافیکی فوق است. ماسک در صفحه خود نوشته بود که مجموع ثانیه‌های استفاده کاربران توییتر از صفحه نمایش گوشی طبق گزارش‌های iOS و اندروید یک رکورد زده است.

منبع: Techcrunch

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید