هوش مصنوعی جدید گوگل با قابلیت نوشتن مقالات خبری به زودی معرفی خواهد شد - تکفارس 
هوش مصنوعی جدید گوگل با قابلیت نوشتن مقالات خبری به زودی معرفی خواهد شد - تکفارس 
هوش مصنوعی جدید گوگل با قابلیت نوشتن مقالات خبری به زودی معرفی خواهد شد - تکفارس 

هوش مصنوعی جدید گوگل با قابلیت نوشتن مقالات خبری به زودی معرفی خواهد شد

مهدی حلوائی
۲۹ تیر ۱۴۰۲ - 21:45
گوگل

بر اساس گزارش خبرگزاری نیویورک تایمز، گوگل در حال آزمایش هوش مصنوعی جدیدی تحت عنوان جنسیس (Genesis) است که توانایی نوشتن مقالات خبری را دارد. این فناوری علاوه بر نیویورک تایمز برای مدیران خبرگزاری‌‌های واشنگتن پست و وال استریت جورنال نیز به نمایش گذاشته شده و گوگل معتقد است که خبرنگاران می‌توانند از آن به عنوان یک نوع دستیار هوشمند استفاده کنند.

مطالب مرتبط:

به‌گفته‌ی برخی از منابع داخلی، فناوری جنسیس نگران‌کننده بوده و در بسیاری از موارد تلاشی که نویسندگان برای نوشتن مقالات به کار می‌گیرند را نادیده می‌گیرد. در حال حاضر هنوز مشخص نیست که این فناوری بتواند اطلاعات حقیقی را در اختیار کاربران قرار دهد اما احتمال پخش اطلاعات دروغین توسط آن وجود دارد چرا که چت بات هوش مصنوعی شرکت گوگل یعنی بارد (Bard) نیز در همان روزهای اول عرضه چنین کاری را انجام داده بود.

تلاش‌های اخیر خبرگزاری‌های برای به‌کارگیری ابزار هوش مصنوعی چندان موفقیت‌آمیز نبوده و برای مثال خبرگزاری CNET چندی پیش مجبور شده بود تا برخی اطلاعات نادرست در ۷۷ مقاله‌ی تولیدشده توسط هوش مصنوعی خود را تصحیح کند. همچنین خبرگزاری Gizmodo نیز اوایل ماه جاری مقاله‌ای را در خصوص سری جنگ ستارگان منتشر کرد که توسط هوش مصنوعی نوشته شده بود و اطلاعات غلط بیشماری در آن وجود داشت. در حال حاضر باید منتظر ماند و دید که عملکرد هوش مصنوعی جنسیس چگونه خواهد بود.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید