گوگل ۷ قابلیت جدید برای گوگل چت عرضه کرد - تکفارس 
گوگل ۷ قابلیت جدید برای گوگل چت عرضه کرد - تکفارس 
گوگل ۷ قابلیت جدید برای گوگل چت عرضه کرد - تکفارس 

گوگل ۷ قابلیت جدید برای گوگل چت عرضه کرد

افشین نوری
۱۱ تیر ۱۴۰۲ - 10:17
گوگل چت

گوگل چت که در اصل برای کسب و کارها طراحی شده می‌تواند تیم‌های کاری را در ارتباط با یکدیگر نگه دارد. با این حال، این برنامه اکنون توسط کاربران ارسال برای پیام مستقیم (دایرکت) و گفتگوهای گروهی استفاده می‌شود. این اپلیکیشن همچنین دارای یک قابلیت Spaces است، که شما ازطریق آن می‌توانید کارها را اختصاص دهید و فایل‌ها را به اشتراک بگذارید. گوگل چت را می‌توان روی اندروید و iOS نصب کرد.

گوگل به‌تازگی هفت قابلیت جدید از جمله Smart Compose برای گوگل چت معرفی کرده است. این قابلیت هنگام تایپ یک پیام توسط کاربر، پیشنهادهایی را ارائه می‌کند که در تکست‌بار به رنگ خاکستری هستند. اگر شما پیشنهادی را مشاهده کردید که قصد استفاده از آن را دارید، روی دکمه تب ضربه بزنید تا کلمات پیشنهادی به پیام اضافه شوند. قابلیت Smart Compose برای نسخه وب گوگل چت به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی و پرتغالی غرضه شده است.

همچنین اگر شما پیامی را ارسال کنید و بلافاصله متوجه شوید که کلمه‌ای را فراموش کرده‌اید یا چیزی را اشتباه تایپ کرده‌اید، گوگل چت گزینه ویرایش پیام Edit را با فشار طولانی روی آن ارائه کرده است. با فشار دادن آن یک نوار ابزار ظاهر خواهد شد و شما می توانید با ضربه زدن روی آیکون ویرایش که شبیه مداد است ویرایش خود را انجام دهید و روی دکمه Update ضربه بزنید. این قابلیت برای همه کاربران گوگل چت عرضه شده است.

گوگل چت

قابلیت جدید دیگری در گوگل چت ارائه شده است به شما اجازه خواهد داد تا هنگام ارسال پاسخ، پیام قبلی را نقل قول کنید. این کار باعث خواهد شد تا کاربر بدون سردرگم شدن دقیقا متوجه شود که به کدام پیام او پاسخ داده شده است. برای استفاده از این قابلیت فقط روی پیامی که قصد نقل قول آن را دارید ضربه بزنید و وقتی جعبه ابزار ظاهر شد، روی آیکون Enter ضربه بزنید و پیامی که می‌خواهید پاسخ آن را بدهید در پایین صفحه نمایش داده خواهد شد. پاسخ خود را تایپ و ارسال کنید.

برخی مواقع به خاطر ضعیف اینترنت یا هر دلیل دیگری ممکن است ندانید که آیا همه اعضای گروه پیام شما را دریافت کرده‌اند یا خیر. برای رفع این مشکل، گوگل چت قابلیت جدیدی ارائه کرده است که به کمک آن خواهید توانست آیکون افرادی که پیام شما را دریافت کرده‌اند در زیر پست خود در سمت راست ببینید و رسید خواندن پیام‌هایی را که ارسال کرده‌اید را دریافت کنید. با ضربه زدن روی آواتارها نام کسانی که پیام شما را دریافت کرده اند نمایش داده خواهد شد. این قابلیت اواخر این ماه برای گروه‌بندی پیام‌ها برای نسخه موبایلی و وب گوگل چت عرضه می‌شود.

همچنین اگر می‌خواهید خودتان را از اضافه کردن یک آدرس URL طولانی به یک پیام در گوگل چت خلاص کنید قابلیت جدیدی برای آن ارائه شده است. اگر می‌خواهید چیزی را به یک گروه لینک دهید، می‌توانید متن موردنظر خود را انتخاب کرده روی آیکون ی Insert link در نوار ابزار کلیک کنید و آدرس URL موردنظرتان را به متن لینک دهید یا اینکه آن را تایپ کنید. این قابلیت در هفته های آینده برای کاربران اندروید و نسخه وب عرضه خواهد شد.

مسلما هیچ کس یک رابط کاربری شلوغ و نامرتب را دوست ندارد. در آپدیت جدید گوگل چت، اگر شما بیش از ۱۰ مکالمه داشته باشید، هر کدام از آن‌ها که در طول هفت روز گذشته غیرفعال بوده‌اند تا زمانی که یک پیام جدید دریافت کنند، پنهان خواهند شد. در صورت دریافت پیام مستقیما به بالای لیست خواهند رفت. اگر هم می‌خواهید یکی از مکالمات را قبل از ارسال پیام جدید مشاهده کنید، روی دکمه more ضربه بزنید. این قابلیت هم اکنون در دسترس کاربران قرار گرفته است.

و در آخر اینکه، کاربران گوگل چت در هفته های آینده خواهند توانست برنامه‌هایی را برای چت‌ها و اسپیس‌های شخصی خود نصب کنند. کاربران گوگل چت می‌توانند از Giphy برای افزودن گیف‌ها، از Asana برای اختصاص کارها و اضافه کردن لیست کارها به چت‌های گروهی و همچنین از Zapier برای نوتیفیکشن‌های سفارشی استفاده کنند.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید