به‌روزرسانی گوگل چت منتشر شد: ادغام با تقویم و اضافه شدن گفتگوهای پین‌شده - تکفارس 
به‌روزرسانی گوگل چت منتشر شد: ادغام با تقویم و اضافه شدن گفتگوهای پین‌شده - تکفارس 

به‌روزرسانی گوگل چت منتشر شد: ادغام با تقویم و اضافه شدن گفتگوهای پین‌شده

حامد شهرزاد
۲۳ آبان ۱۳۹۹ - 15:30
به‌روزرسانی گوگل چت منتشر شد: ادغام با تقویم و اضافه شدن گفتگوهای پین‌شده - تکفارس 

اپلیکیشن گوگل چت به‌روزرسانی جدیدی دریافت کرده است که قابلیت‌هایی مثل گفتگوهای پین شده را به آن اضافه می‌کند. همچنین، ویژگی جدیدی به این نرم‌افزار اضافه شده است که قابلیت اضافه کردن مستقیم رویدادها را به اپلیکیشن تقویم شرکت گوگل یعنی گوگل کلندر (Google Calendar) می‌دهد.

گوگل به‌تازگی تغییراتی را در اپلیکیشن گوگل چت اعمال کرده است که طی این هفته به دست کاربران می‌رسد. اکنون، اپلیکیشن گوگل چت می‌تواند به‌طور مستقیم رویدادهای نوشته‌شده را به گوگل کلندر اضافه کند. این ویژگی جدید بیشتر مناسب مخاطبانی است که قرارهای کاری مختلف دارند و به همین دلیل به‌سرعت و بدون نیاز به باز کردن یک اپلیکیشن دیگر، می‌توان رویدادهای موردنظر را به تقویم گوگل اضافه کرد. پیش‌ازاین، مایکروسافت تیمز (Microsoft Teams) نیز از چنین قابلیتی بهره می‌برد و نرم‌افزار اسلک (Slack) هم با افزونه‌ای قادر به انجام این کار بوده است. گوگل با این به‌روزرسانی خود را به رقبا نزدیک کرده است.

همچنین، گوگل قابلیت پین کردن گفتگوها را به گوگل چت اضافه کرده است. زمانی که یک گفتگو یا چت روم پین شود، همواره در بالای لیست گفتگوها قرار می‌گیرد. این قابلیت ساده و به‌ظاهر کوچک باعث راحتی پیدا کردن گفتگوهای مهم کاربر در لیست گفتگوها می‌شود. این موضوع بخصوص برای کسانی که گفتگوهای زیادی دارند مناسب است.

هر دو ویژگی جدید فعلاً در اختیار مشترکان گوگل ورک‌اسپیس (Google Workspace) قرار گرفته است و حدود ۱۵ روز طول می‌کشد تا تمام کاربران آن‌ها را دریافت کنند.

گوگل چنین اپلیکیشنی را برای رقابت با نرم‌افزارهایی نظیر اسلک (Slack) و مایکروسافت تیمز طراحی و منتشر کرده است. البته تعداد کاربران گوگل چت هنوز از رقبا کمتر است ولی قابلیت همگام‌سازی با جیمیل و نرم‌افزارهای دیگر گوگل می‌تواند محبوبیت آن را میان کاربران بیشتر کند. هرچه ویژگی‌های جدید به این اپلیکیشن اضافه شود، کاربران بیشتر مشتاق استفاده از آن خواهند بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.