مایکروسافت روی شرکت هوش مصنوعی OpenAI سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری می کند - تکفارس 
مایکروسافت روی شرکت هوش مصنوعی OpenAI سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری می کند - تکفارس 

مایکروسافت روی شرکت هوش مصنوعی OpenAI سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری می کند

افشین نوری
۶ بهمن ۱۴۰۱ - 06:31
مایکروسافت روی شرکت هوش مصنوعی OpenAI سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری می کند - تکفارس 

مایکروسافت امروز خبر از یک  سرمایه‌گذاری بزرگ در کمپانی OpenAI داد. این کمپانی در زمینه هوش مصنوعی فعال است و یکی از محصولات آن ربات چت ChatGPT است. 

مایکروسافت گفته شده که همکاری‌اش با شرکت OpenAI یک قرارداد چندساله و با سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری خواهد بود. هرچند مایکروسافت اشاره‌ای به رقم این قرارداد نکرده است اما گفته می شود ارزش آن ۱۰ میلیارد دلار خواهد بود. 

مایکروسافت ظاهرا قرار است از تحقیقات OpenAI در زمینه هوش مصنوعی پشتیبانی مالی کند و در آینده نزدیک محصولات پیشرفته‌ای در این زمینه ارائه خواهد کرذ. یکی از اهداف مایکروسافت توسعه زیرساخت هوش مصنوعی سرویس ابری آژور خودش است. اگر چنین اتفاقی بیفتد، کاربران آژور قادر به استفاده از این پلتفرم برای اجرایی کردن پروژه‌های هوش مصنوعی خود خواهند بود. مدیرعامل مایکروسافت گفته است: 

سرمایه‌گذاری ما روی تحقیقات هوش مصنوعی OpenAI شامل جنبه‌های مختلفی می‌شود که مهمترین آن‌ها ارایه قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی است. ما این قابلیت‌ها را در اختیار سازمان‌ها و توسعه‌دهندگان قرار خواهیم داد تا در پروژه‌های هوش مصنوعی خود از آن‌ها استفاده کنند.‌

از طرفی، مدیرعامل OpenAI در این‌باره گفته است:

ما قبلا همکاری خوبی با مایکروسافت داشته‌ایم و حالا همکاری جدیدی را شروع کرده ایم که برای ما بسیار هیجان‌انگیز است. ما امیدواریم که نتیجه این همکاری به نفع همگان باشد و گام مثبتی در زمینه هوش مصنوعی برداشته شود. 

همانطور که گفته شد یکی از محصولات شرکت OpenAI ربات چت ChatGPT است که  قادر است به کمک هوش مصنوعی به سوالات کاربران پاسخ‌های متناسبی بدهد. هنوز خیلی از کارشناسان نسبت به آینده هوش مصنوعی نگران هستند و معتقدند که این فناوری ممکن است به ضرر انسان تمام شود. در هر حال باید ببینیم مایکروسافت چه اقداماتی در این زمینه انجام می‌دهد. ‌

منبع: DigitalTrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید