قیمت مک پرو جدید اپل با تراشه M2 اولترا ۴۰ هزار دلار ارزان‌تر از نسخه اینتل است - تکفارس 
قیمت مک پرو جدید اپل با تراشه M2 اولترا ۴۰ هزار دلار ارزان‌تر از نسخه اینتل است - تکفارس 
قیمت مک پرو جدید اپل با تراشه M2 اولترا ۴۰ هزار دلار ارزان‌تر از نسخه اینتل است - تکفارس 

قیمت مک پرو جدید اپل با تراشه M2 اولترا ۴۰ هزار دلار ارزان‌تر از نسخه اینتل است

افشین نوری
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - 10:06
مک پرو

اپل از دستگاه مک پرو جدید خود با تراشه M2 اولترا رونمایی کرد. این کامپیوتر برای انجام کارهای سنگین طراحی شده است و هرچند قیمت بسیار بالایی دارد اما در مقایسه با نسخه اینتل خود ۴۰ هزار دلار ارزان‌تر است.

اگر شما مک پرو جدید اپل را به قیمت ۶۹۹۹ دلار بخرید و ارتقاهای زیر را در آن انجام دهید:

  • ۱۰۰۰ دلار برای تراشه M2 اولترا با ۲۴ هسته پردازشی و ۷۶ هسته گرافیکی و ۳۲ موتور عصبی
  • ۱۶۰۰ دلار برای ۱۹۲ گیگابایت مموری
  • ۲۲۰۰ دلار برای ۸ ترابایت حافظه SSD
  • ۴۰۰ دلار برای چرخ‌ها
  • ۱۴۹ دلار برای مجیک ماوس و مجیک ترک‌پد

در مجموع قیمت آن به ۱۲,۳۴۸ دلار می‌رسد و اگر Final Cut Pro به قیمت ۳۰۰ دلار و Logic Pro به قیمت ۲۰۰ دلار را هم برای آن در نظر بگیرید به عدد ۱۲,۸۴۷.۹۸ دلار می‌رسید و د صورتی که ورژن رَک مک پرو را با همان نرم‌افزار به حداکثر برسانید در نهایت به قیمت ۱۲,۹۴۷.۹۸ دلار می‌رسید.

این قیمت هرچند بسیار بالاست اما اگر آن را با مک پرو ۲۰۱۹ اپل که مجهز به پردازنده اینتل با قیمت ۵۳,۷۹۹ دلار بود مقایسه کنید متوجه می‌شوید که مک پرو جدید اپل نسبتا ارزان‌ است. شما با مابه‌التفاوت این دو قیمت می‌توانید یک Pro Display XDR با شیشه نانو و یک پایه مجزای ۹۹۹ دلاری بخرید و حتی می‌توانید چندین دستگاه هدست واقعیت ترکیبی اپل به ۳۵۰۰ دلار برای همه اعضای خانواده خود خریداری کنید.

لازم به ذکر است که تراشه‌ی M2 اولترا ترکیبی از دو تراشه‌ی M2 مکس است که با فناوری اولتراویژن (UltraVision) با یکدیگر ادغام شده‌اند. M2 اولترا به ۲۴ هسته‌ی مرکزی، ۷۶ هسته‌ی گرافیکی و ۱۹۲ گیگابایت حافظه‌ مجهز شده و ۳۰ درصد سریع‌تر از M1 اولتراست. این تراشه همچنین از موتور عصبی ۳۲ هسته‌ای بهره برده و پهنای باند آن ۸۰۰ گیگابایت است. تعداد ترانزیستورهای M2 اولترا نیز عدد خیره‌کننده‌ی ۱۳۴ میلیارد است.

نسخه‌ی M2 اولترا از ۶ نمایشگر پرو دیسپلی XDR و فناوری‌های وای فای ۶E و بلوتوث ۵.۳ پشتیبانی کرده و لیست درگاه‌های آن شامل ۴ درگاه تاندربولت ۴، یک درگاه اترنت ۱۰ گیگابیتی، یک درگاه HDMI، دو درگاه USB-A، دو درگاه USB-C و یک شیار کارت میکرو اس دی می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید