کاخ سفید از شرکت های فناوری خواست از مردم در برابر هوش مصنوعی محافظت کنند - تکفارس 
کاخ سفید از شرکت های فناوری خواست از مردم در برابر هوش مصنوعی محافظت کنند - تکفارس 
کاخ سفید از شرکت های فناوری خواست از مردم در برابر هوش مصنوعی محافظت کنند - تکفارس 

کاخ سفید از شرکت های فناوری خواست از مردم در برابر هوش مصنوعی محافظت کنند

افشین نوری
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 12:36
هوش مصنوعی

کاملا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه در دیدار با نمایندگان شرکت‌های فناوری گفت که آن‌ها وظیفه اخلاقی و قانونی برای تضمین امنیت کاربران در موج جدید معرفی ابزارهای هوش مصنوعی دارند.

در ماه‌های اخیر، شرکت‌های مختلفی اقدام به ارائه پلتفرم‌های هوش مصنوعی کرده‌اند که مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. جلسه دیروز کاخ سفید در واقع بخشی از تلاش گسترده دولت آمریکا برای تعامل با شرکت‌ها، سازمان‌ها غیرانتفاعی، شرکای جهانی و نهادهای حقوق شهروندی جهت حل مشکلات مهم هوش مصنوعی بود.

هریس خطاب به شرکت‌هایی مثل گوگل، مایکروسافت، Anthropic و OpenAI گفت که آن‌ها باید خد را با قوانین موجود وفق دهند تا از مردم در برابر سوء‌استفاده‌هایی که ممکن است از ابزارهای جدید هوش مصنوعی انجام شود محافظت کنند. قرار است قوانین جدیدی در این زمینه تصویب شود که محدودیت‌هایی را برای شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هوش مصنوعی اعمال خواهند کرد. البته این محدودیت‌ها بستگی به میزان توانایی شرکت‌ها در بکارگیری صحیح فناوری خود خواهد داشت.

کاخ سفید همچنین در جلسه روز گذشته، سندی را منتشر کرد که اقدامات جدیدی را برای توسعه هوش مصنوعی مفید در بر می‌گیرد. طب این سند قرار است ۱۴۰ میلیون دلار برای تاسیس هفت موسسه تحقیقاتی جدید هوش مصنوعی در آمریکا اختصاص یابد که تعداد این موسسات را در مجموع به ۲۵ عدد در آمریکا خواهد رساند.

در حال حاضر چت بات‌های ChatGPT و Bard قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند که شامل پاسخ به سوالات، خلاصه‌سازی اطلاعات و نوشتن کدهای کامپیوتری می‌شوند. شرکت‌های دیگری نیز در حل توسعه پلتفرم‌های هوش مصنوعی اختصاصی خود هستند و به همین‌خاطر نگرانی‌هایی درباره اثرات این فناوری در بلند مدت وجود دارد. برای مثال، خیلی از کارشناسان نگران از دست رفتن مشاغل کارگران در شرکت‌ها یا شیوع انواع جدیدی از فعالیت‌های مجرمانه هستند.

در هر حال، باید ببینیم شرکت‌های فناوری چگونه خواهند توانست این نگرانی‌ها را پاشخ دهند.

منبع: DT

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید