مراقب باشید؛ چت بات ChatGPT با افزایش فعالیت هکرها رو به رو شده است - تکفارس 
مراقب باشید؛ چت بات ChatGPT با افزایش فعالیت هکرها رو به رو شده است - تکفارس 

مراقب باشید؛ چت بات ChatGPT با افزایش فعالیت هکرها رو به رو شده است

افشین نوری
۵ اسفند ۱۴۰۱ - 13:04
ChatGPT

در طول چند ماهی که از معرفی چت بات ChatGPT می‌گذرد، به نظر می‌رسد که هکرها عزم خود را جزم کرده‌اند تا از این پلتفرم نیز سوء استفاده کنند. 

با افزایش محبوبیت این چت بات، هکرها با استفاده از آن توانسته‌اند کاربران اندرویدی و ویندوزی را مورد حمله هکری قرار بدهند. 

طبق گزارش جدیدی که به‌تازگی منتشر شده است فعالیت‌های مشکوک در چت بات ChatGPT افزایش چشمگیری یافته است و یک بدافزار به نام Redline در آن مشاهده شده است. این بدافزار ظاهرا کاربران را به سمت سایت‌های جعلی هدایت می‌کند و از این طریق می‌‌تواند اطلاعات مهم آن‌ها را سرقت کند. 

طبق این گزارش، حتی چندین اپلیکیشن جعلی ChatGPT در فضای آنلاین منتشر شده است که باعث فریب کاربران شده است و میزان دانلود این اپلیکیشن‌ها رو به افزایش بوده است. البته بدافزارهای دیگری نیز در رابط با چت بات ChatGPT مشاهده شده است که می‌توانند بسیار خطرناک باشند.  

موسسه Cyble گفته است که تاکنون بیش از ۵۰ اپلیکیشن موبایلی مشکوک شبیه به ChatGPT کشف کرده است و همه آن‌ها از نام این چت بات برای فریب دادن کاربران استفاده می‌کنند. برای مثال، یکی از این اپلیکیشن‌ها chatGPT1 نام دارد که یک اپلیکیشن SMS است و می‌تواند اطلاعات کارت اعتباری کاربران را سرقت کند. اپلیکیشن دیگری با نام AI Photo نیز یکی از آن‌هاست.  ‌

البته شرکت OpenAI اخیرا نسخه پولی را به قیمت  ChatGPT  را به قیمت ۲۰ دلار در ماه عرضه کرده است و همین موضوع باعث افزایش اپلیکیشن‌های جعلی در این زمینه شده است.

در هر حال باید ببینیم OpenAI برای مقابله این وضعیت چه کاری انجام می‌دهد.

منبع: DigitalTrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.