پلتفرم طراحی Canva ابزارهای هوش مصنوعی جدیدی معرفی کرد - تکفارس 
پلتفرم طراحی Canva ابزارهای هوش مصنوعی جدیدی معرفی کرد - تکفارس 
پلتفرم طراحی Canva ابزارهای هوش مصنوعی جدیدی معرفی کرد - تکفارس 

پلتفرم طراحی Canva ابزارهای هوش مصنوعی جدیدی معرفی کرد

افشین نوری
۳ فروردین ۱۴۰۲ - 15:15
Canva

پلتفرم طراحی تحت وب Canva مجموعه‌ای از ابزارهای جدید هوش مصنوعی معرفی کرده است که برای خلق محتواهای مختلف مثل گرافیک‌های شبکه اجتماعی، ارائه کنفرانس یا تبلیغات استفاده خواهند شد. این ابزارها، کار طراحان را بسیار راحت‌تر خواهند کرد و انتظار می‌رود که چالش بزرگی برای ادوبی ایجاد کنند.

برخی از این ابزارها تحت عنوان Brand Hub برای Visual Worksuite ارائه شده‌اند که به کاربران کمک خواهند کرد تا خود را با هویت بصری سازمان متبوع‌شان هماهنگ کنند. در واقع، کاربران می‌توانند با ایجاد یک Brand Kit، همه المان‌های اختصاصی شرکت خودشان مثل لوگوها، فونت‌ها و رنگ‌ها را در آن قرار دهند تا سایر طراحان به آن‌ها دسترسی داشته باشند. همچنین کاربران خواهند توانست با قابلیت Brand Folders همه المان‌ها مذکور را برای رویدادها و کمپین‌های خاص گروه‌بندی کنند. قابلیت Brand Templates نیز به طراحان اجازه خواهد داد تا تمپلیت‌هایی را برای استفاده مجدد در کارهای تکراری ایجاد کنند.

Canva

این قابلیت‌ها هرچند شبیه به نمونه‌های مشابه در گوگل درایو هستند اما Canva قابلیت‌های دیگری را نیز اضافه کرده است که پلتفرم این شرکت را از سایر راهکارهای ابری متمایز می‌کند. برای مثال، مدیران می‌توانند محدودیت‌هایی را برای اطمینان از جلوگیری از لو رفتن محتواهای ایجاد شده توسط طراحان‌شان اعمال کند. آن‌ها همچنین می‌توانند فونت‌ها و رنگ‌های تائید نشده را محدود کنند. ادمین‌ها همچنین می‌توانند کارها را مستقیما از طریق Canva و قبل از انتشار نهایی آن‌ها تائید کنند. یک ابزار Magic Replace نیز ارائه شده است که می‌تواند هر المانی را تنها با یک کلیک در همه طراحی‌های شما جایگزین کند.

این ابزار فقط یکی از ابزارهای مختلف هوش مصنوعی است که به Visual Worksuite اضافه شده‌اند. همه این ابزارها تحت عنوان Magic ارائه شده‌اند و برای مثال Magic Eraser می‌تواند همه چیز را از روی تصویر پاک کند، در حالیکه Magic Edit به کاربران کمک خواهد کرد تا یک المان را با المان دیگری جایگزین کنند. همه این کارها به کمک هوش مصنوعی انجام خواهد شد.

Canva

ابزار دیگری به نام Magic Design نیز ارائه شده که می‌تواند مجموعه‌ای از تمپلیت‌های را از هر عکس ایجاد کند. یک قابلیت جدید ترجمه نیز ارائه شده که می‌تواند به‌طور خودکار هر متن موجود در طراحی را به بیش از ۱۰۰ زبان مختلف ترجمه کند. Canva گفته است که این قابلیت ترکیبی از مدل‌های مختلف هوش مصنوعی است. همچنین بیش از ۹۵۳ فونت جدید و چندین ابزار اختصاصی دیگر به پلتفرم این شرکت اضافه شده‌اند. قابلیت‌های جدید ویرایش نیز جزو آن‌ها هستند.

شما برای دانستن جزئیات بیشتر درباره قابلیت‌های جدید پلتفرم Canva می‌توانید به وب‌سایت این شرکت مراجعه کنید. هرچند در فضای وب، سرویس‌های طراحی زیادی وجود دارند اما Canva سرآمد همه آن‌هاست، بطوریکه در حال حاضر بیش از ۱۱۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. به نظر می‌رسد افزایش محبوبیت این پلتفرم چالش اساسی برای ادوبی ایجاد خواهد کرد

منبع: TheVerge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید