تصاویر ثبت شده از ماه توسط قابلیت اسپیس زوم سامسونگ فیک هستند - تکفارس 
تصاویر ثبت شده از ماه توسط قابلیت اسپیس زوم سامسونگ فیک هستند - تکفارس 
تصاویر ثبت شده از ماه توسط قابلیت اسپیس زوم سامسونگ فیک هستند - تکفارس 

تصاویر ثبت شده از ماه توسط قابلیت اسپیس زوم سامسونگ فیک هستند

مهدی حلوائی
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - 19:35
سامسونگ اسپیس زوم

سامسونگ قابلیت اسپیس زوم (Space Zoom)، که امکان ثبت تصاویر زوم خیره‌کننده‌ی ۱۰۰x از ماه را فراهم می‌کند، را اولین بار در گوشی گلکسی S20 اولترا معرفی کرد. حالا یکی از کاربران ردیت موفق شده تا ثابت کند که این ویژگی تنها با استفاده از هوش مصنوعی، کیفیت نهایی تصویر را افزایش داده و در واقع تصاویر ثبت‌شده از ماه توسط این ویژگی فیک و جعلی هستند.

u/ibreakphotos برای اثبات ادعای خود ابتدا تصویری باکیفیت از ماه را از اینترنت دانلود کرد و پس از کاهش وضوح آن به ۱۷۰ در ۱۷۰ پیکسل، با استفاده از فیلتر بلور، جزئیات آن را حذف کرد. این کاربر ردیت سپس وضوح تصویر یادشده را ۴ برابر افزایش داد و در نهایت این تصویر را در اینترنت آپلود کرد. در مرحله‌ی بعد، او با استفاده از گوشی خود از فاصله‌ای دور در اتاقی کاملاً تاریک از تصویر ماه در مانیتور خود عکس‌برداری کرد. در مرحله‌ی آخر نیز هر دو تصویر بلور‌شده توسط کامپیوتر و ثبت‌شده توسط گوشی خود را در کنار یکدیگر قرار داد تا کاربران تفاوت آن‌ها را مشاهده کنند.

ماه

به‌گفته‌ی این کاربر ردیت، سامسونگ با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، جزئیاتی مانند گودال‌های ماه را به تصویر اضافه کرده که در حالت عادی در تصاویر ثبت‌شده وجود ندارند. بسیاری از شرکت‌های بزرگ با تبلیغات دروغین سعی در فروش بیشتر محصولات خود دارند و هرچند که منتقدین قبلاً ویژگی اسپیس زوم سامسونگ را زیر سوال برده بودند اما خوشبختانه حالا عدم توانایی این ویژگی در انجام آن‌چه سامسونگ ادعا کرده بود اثبات شده است. از این رو انتظار می‌رود که سامسونگ در آینده به جای تبلیغات دروغین، روی ساخت دوربین‌هایی با توانایی ثبت تصاویر با کیفیت از ماه تمرکز کند.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید