سامسونگ تائید کرد سری گلکسی S23 از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی نمی کند - تکفارس 
سامسونگ تائید کرد سری گلکسی S23 از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی نمی کند - تکفارس 
سامسونگ تائید کرد سری گلکسی S23 از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی نمی کند - تکفارس 

سامسونگ تائید کرد سری گلکسی S23 از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی نمی کند

افشین نوری
۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - 19:59
گلکسی S23

سامسونگ دیروز از سری گلکسی S23 رونمایی کرد و گمانه‌زنی‌های زیادی درباره قابلیت اتصال ماهواره‌ای آن وجود داشت. حالا یکی از مدیران اجرایی سامسونگ توضیحاتی در این‌باره داده است که می‌تواند مشتریان گلکسی S23  را ناامید کند.

همانطور که می‌دانید اپل اخیرا سری آیفون ۱۴ را به همراه قابلیت ارتباط ماهواره‌ای SOS معرفی کرد و تبلیغلت زیادی روی آن انجام داد، اما حالا سامسونگ به عنوان رقیب جدی اپل موفق نشده این قابلیت را در جدیدترین پرچمداران خود ارائه کند. TM Roh یکی از مدیران سامسونگ گفته است که ارایه چنین قابلیتی نیاز به زیرساخت لازم و فناوری‌های مرتبط دارد و فعلا ما نتوانسته‌ایم این شرایط را فراهم کنیم، اما در تلاش هستیم تا در آینده نزدیک این قابلیت را برای کاربران خود فراهم نمائیم.

بنابراین با توجه اینکه گوشب‌های گلکسی S2 همگی مجعز به تراشه پیشرفته اسنپدراگون ۸ نسل ۲ هستند لذا انتظار می‌رود که این گوشی در آینده نزدیک قابلیت پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای اضطراری را دریافت کنند.

خوشبختانه تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ این ظرفیت را دارد که از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی کند و کوالکام نیز اخیرا قابلیتی به نام Snapdragon Satellite برای همین منظور ارائه کرد. این شرکت برای ارایه این قابلت همکاری نزدیکی با شرک Iridium داشته است و قرار است در این قابلیت امکان ارسال پیام‌های دوطرفه را در مواقع اضطراری که امکان دسترسی به اینترنت و شبکه مخابرات نیست فراهم آورد. این قابلیت ظاهرا قرار است در نیمه دوم ۲۰۲۳ عرضه شود. ‌

بد نیست بدنید که دلیل پشتیبانی سری آیفون ۱۴ از ارتباط ماهواره‌ای، مجهز بودن آن‌ها به مودم اسنپدراگون X65 5G است، در حالیکه سری گلکسی S23 سامسونگ از مودم اسنپدراگون X70 5G بهره می‌برند و مطمئنا این مودم هم قابلیت پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای را خواهد داشت، اما احتمالا ظرف چند ماه آینده این قابلیت را دریافت خواهد کرد.

البته ارائه این قابلیت برای سری گلکسی S23 بستگی به نحوه همکاری کوالکام و Iridium خواهد داشت و خود سامسونگ در این موصوع نقش چندانی ندارد. در صورت آماده شدن این قابلیت، سامسونگ احتمالا آن را از طریق یک آپدیت نرم‌افزاری ارائه خواهد کرد. در حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که این قابلیت چه زمانی برای سری گلکسی S23 عرضه خواهد شد.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید