شایعه: هدست واقعیت ترکیبی اپل فقط با ایرپاد این شرکت کار خواهد کرد - تکفارس 
شایعه: هدست واقعیت ترکیبی اپل فقط با ایرپاد این شرکت کار خواهد کرد - تکفارس 
شایعه: هدست واقعیت ترکیبی اپل فقط با ایرپاد این شرکت کار خواهد کرد - تکفارس 

شایعه: هدست واقعیت ترکیبی اپل فقط با ایرپاد این شرکت کار خواهد کرد

افشین نوری
۱۴ دی ۱۴۰۱ - 09:58
هدست واقعیت ترکیبی اپل

اپل در حال توسعه اولین هدست واقعیت ترکیبی خود است و گفته می‌شود قیمت آن بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار خواهد بود. حالا اطلاعات تازه‌ای درباره این هدست فاش شده است که دید بهتری درباره آن در اختیار ما قرار می‌دهد. 

طبق اطلاعاتی که امروز منتشر شده است هدست اپل مجهز به تراشه H2 خواهد بود که با تراشه H2 موجود در داخل ایرباد بی‌سیم ایرپادز پرو ۲ اپل همگام‌سازی خواهد شد‌. تراشه H2 دارای یک قابلیت پیشرفته جهت انتقال داده با تاخیر کم است که به همین خاطر استفاده از آن هدست واقعیت ترکیبی اپل لازم خواهد بود و در نتیجه کاربران برای کار کردن با هدست اپل نیاز به جفت کردن آن با ایرپادز پرو ۲ خواهند داشت تا بتواند ارتباط برقرار کنند. 

 این هدست همچنین مجهز به اسپیکرهای داخلی خواهد بود که اممان تجربه شنیداری را برای کاربران فراهم خواهد کرد و البته برای اینکه این صدا با صداهای محیطی اختلاط پیدا کند و همچنین برای حفظ موارد امنیتی، کاربران احتمالا مجبور به استفاده از یک ایرپادز بشوند. البته اپل ممکن است برای این منظور یک ایرپادز اختصاصی برای هدست واقعیت ترکیبی خود بسازد. 

هدست واقعیت ترکیبی اپل ظاهرا مجهز به یک نمایشگر ۴K micro-LED خواهد بود تا تجربه دیداری بسیار باکیفیتی را برای کاربر فراهم کند. این هدست همچنین مجهز به ۱۲ دوربین‌ و سنسورهای متعدد خواهد بود و پردازش آن را تراشه ۵ نانومتری M2 بر عهده خواهد داشت. ‌

هدست اپل در بخش صوتی از فناوری صدای سه‌بعدی و فضایی پشتیبانی خواهد کرد و درایورهای مورداستفاده در آن به کاربر اجازه خواهد داد بفهمد صداها از کدام سمت او هستند تا بتواند به‌درستی به آن‌ها واکنش نشان دهد. اپل همچنین از موادی مثل آلومینیوم، فیبر کربن و شیشه در ساخت این هدست بهره خواهد برد تا بتواند وزن و حجم آن را کاهش دهد. 

 همانطور که گفته شد هدست اپل ترکیبی از دو فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی خواهد بود و کاربران با استفاده از ژست‌های حرکتی مختلف و صدا قادر به کنترل آن خواهند بود. 

به نظر می‌رسد این هدست در مراحل پایانی توسعه خود قرار دارد و احتمالا در سال ۲۰۲۳ شاهد رونمایی از آن خواهیم بود. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که اپل این دستگاه‌ را در نهایت با چه مشخصات و قابلیت‌هایی معرفی می‌کند. 

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید