ناسا مدت زمان ماموریت تلسکوپ هابل را افزایش می دهد - تکفارس 
ناسا مدت زمان ماموریت تلسکوپ هابل را افزایش می دهد - تکفارس 
ناسا مدت زمان ماموریت تلسکوپ هابل را افزایش می دهد - تکفارس 

ناسا مدت زمان ماموریت تلسکوپ هابل را افزایش می دهد

افشین نوری
۱۱ دی ۱۴۰۱ - 06:52
تلسکوپ هابل

ناسا ظاهرا قصد دارد مدت زمان ماموریت تلسکوپ هابل را تمدید کند. این تلسکوپ حدود ۳۰ سال است که در حال انجام‌ ماموریت است و تاکنون تصاویر و داده‌های زیادی را از کیهان ثبت کرده است.  

ناسا برای افزایش طول عمر این تلسکوپ، از شرکت‌های خصوصی خواسته است تا پیشنهادهای خود را به این سازمان بدهند تا از بین آن‌ها بهترین پیشنهاد را انتخاب کند. ظاهرا ناسا گفتگوهایی نیز با شرکت اسپیس ایکس داشته است تا درباره این پروژه به یک چارچوب اولیه برسند. 

یکی از مدیران ناسا به نام Thomas Zurbuchen گفته است که همکاری مشترک بین شرکت‌های خصوصی و دولتی می‌تواند نتایج خوبی برای تمدید ماموریت هابل در پی داشته باشد. به نظر او این کار می‌تواند یک فرصت خوب برای پشتیبانی از ماموریت‌های آتی ناسا باشد.

شرکت اسپیس ایکس ظاهرا قصد دارد در قالب برنامه پولاریس خود (Polaris Program) بخشی از این ماموریت را انجام دهد. این برنامه یک برنامه بسیار گسترده و آینده‌نگرانه برای انجام ماموریت‌های دشوار و همچنین فرستادن انسان به سایر کرات است. بناراین افزایش طول ماموریت تلسکوپ هابل صرفا یکی از صدها ماموریت اسپیس ایکس در برنامه پولاریس خواهد بود و انتظار می‌رود که این شرکت بتواند از پس آن بربیاید.

منبع: DigitalTrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید