بعد از اتحادیه اروپا، هند هم استفاده از درگاه USB-C را روی گوشی ها اجباری می کند - تکفارس 
بعد از اتحادیه اروپا، هند هم استفاده از درگاه USB-C را روی گوشی ها اجباری می کند - تکفارس 

بعد از اتحادیه اروپا، هند هم استفاده از درگاه USB-C را روی گوشی ها اجباری می کند

افشین نوری
۱۰ دی ۱۴۰۱ - 07:06
بعد از اتحادیه اروپا، هند هم استفاده از درگاه USB-C را روی گوشی ها اجباری می کند - تکفارس 

اتحادیه اروپا اخیرا قانونی به تصویب رساند که به موجب آن همه شرکت‌های سازنده‌های گوشی‌ هوشمند باید از درگاه USB-C استفاده کنند. البته این قانون فقط منحصر به قاره اروپا است و در سایر نقاط دنیا الزامی به استفاده از درگاه USB-C روی گوشی‌ها نخواهد بود. اما به نظر می‌رسد که سایر کشورها نیز می‌خواهند قانون مشابهی تصویب کنند. 

هند به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای گوشی هوشمند قصد دارد استاندارد جدیدی تصویب کند که استفاده از درگاه USB-C روی گوشی‌ها را اجباری کند. سازمان استاندارد هند (BIS) هم‌اکنون در حال آماده کردن طرحی است که شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند را ملزم به این کار خواهد کرد. این سازمان ظاهرا قصد دارد علاوه بر گوشی‌ها، برای پوشیدنی‌های هوشمند نیز استفاده از درگاه USB-C را الزامی کند. اگر چنین اتفاقی بیفتد، هتد اولین کشور آسیایی خواهد بود که قانونی در حهت یکسان‌سازی درگاه شارژ دستگاه‌های هوشمند تصویب می‌کند. 

قانون اتحادیه اروپا قرار است از سال ۲۰۲۴ اجرایی شود و تا آن موقع شرکت‌هایی مثل اپل فرصت دارند که تغییرات لازم را در گوشی‌های خود ایجاد کنند. انتظار می‌رود قانون هند نیز به‌زودی تصویب شود و به مرحله اجرا برسد. هدف نهایی این قوانین آن است که تعداد شارژرهای مورد استفاده برای دستگاه‌های هوشمند کاهش یابد تا علاوه بر کاهش هزینه‌های مشتریان، از میزان زباله‌های الکترونیکی نیز کاسته شود.  

اگر هند بتواند قانون جدید خود را با موفقیت اجرایی کند، احتمالا کشورهایی مثل چین و آمریکا نیز قوانین مشابهی را برای الزامی کردن درگاه USB-C وضع خواهند کرد و به این ترتیب در اکثر نقاط دنیا هیچ دسنگاهی بدون درگاه شارژ USB-C فروخته نخواهد شد.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید