طرح ممنوعیت فعالیت تیک تاک در آمریکا روی میز سناتورهای آمریکایی قرار گرفت - تکفارس 
طرح ممنوعیت فعالیت تیک تاک در آمریکا روی میز سناتورهای آمریکایی قرار گرفت - تکفارس 
طرح ممنوعیت فعالیت تیک تاک در آمریکا روی میز سناتورهای آمریکایی قرار گرفت - تکفارس 

طرح ممنوعیت فعالیت تیک تاک در آمریکا روی میز سناتورهای آمریکایی قرار گرفت

افشین نوری
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - 11:25
تیک تاک

به نظر می‌رسد سناتورهای آمریکایی به‌شدت نگران نفوذ تیک تاک در بین کاربران آمریکا هستند و به همین خاطر قصد دارند با تصویب قانون جدیدی فعالیت این اپلیکیشن در داخل کشور آمریکا را ممنوع کنند. 

تیک تاک یکی از محبوب‌ترین اپلکیشن‌های اجتماعی دنیاست و توسط شرکت چینی ByteDance اداره می‌شود‌. نمایندگان آمریکا معتقد هستند که این اپلیکیشن اقدام به جمع‌آوری اطلاعات کاربران آمریکایی می‌کند و احتمالا آن‌ها را به چین می‌فرستد. 

البته در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ اقداماتی برای مقابله با این اپلیکیشن شد و حتی ترامپ دستور داد که واحد آمریکایی این اپلیکیشن توسط شرکت‌های Oracle و Walmart خریداری شود اما این اتفاق هرگز نیفتاد. از طرفی، با سر کار آمدن بایدن، نه‌تنها محدودیت‌های قبلی برداشته شد بلکه نفوذ تیک تاک در بین کاربران آمریکایی افزایش یافت. 

حالا سناتورهای آمریکایی به‌دنبال تصویب قانونی هستند که فعالیت تیک تاک در داخل آمریکا را ممنوع کنند. هدف ان‌ها از تصویب این قانون، محافظت از اطلاعات کاربران آمریکایی عنوان شده است.  البته به نظر می‌رسد این قانون فراتر از ایجاد محدودیت برای تیک تاک خواهد بود و هر پلتفرم خارجی که بیش از یک میلیون کاربر فعال ماهانه داشته باشد و به یکی از کشورهای چین، روسیه، کوبا، ونزوئلا و ایران مرتبط باشد حق فعالیت در داخل خاک آمریکا را نخواهد داشت.  آمریکا هم‌اکنون استفاده از اپلیکیشن تیک تاک توسط نیروهای نظامی و سازمان‌های دولتی این کشور را ممنوع کرده است. 

قانون جدید کنگره آمریکا هم‌اکنون تحت عنوان ANTI-SOCIAL CCP Act در حال بررسی است و انتظار می‌رود در هفته‌های آینده تصویب شود. البته تیک تاک همه این ادعاها را رد کرده است و گفته است که هیچ ارتباطی با دولت چین ندارد. حالا باید ببینیم که شرایط برای این اپلیکیشن در آمریکا چگونه پیش خواهد رفت.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید