ایالت داکوتای جنوبی آمریکا استفاده از تیک تاک را ممنوع اعلام کرد - تکفارس 
ایالت داکوتای جنوبی آمریکا استفاده از تیک تاک را ممنوع اعلام کرد - تکفارس 

ایالت داکوتای جنوبی آمریکا استفاده از تیک تاک را ممنوع اعلام کرد

افشین نوری
۹ آذر ۱۴۰۱ - 17:11
ایالت داکوتای جنوبی آمریکا استفاده از تیک تاک را ممنوع اعلام کرد - تکفارس 

فرماندار ایالت داکوتای جنوبی در آمریکا استفاده از اپلیکیشن تیک تاک در ادارات دولتی این ایالت را ممنوع اعلام کرد.‌

کریستی نوئم فرماندار داکوتای جنوبی با امضای یک دستور اجرایی استفاده کارمندان، خدمه و دیمانکارات دولتی از تیک‌تاک را ممنوع کرد. این دستور در راستای مقابله با تهدیدات امنیتی تیک تاک که شایعات زیادی درباره آن ‌وجود دارد اجرا می‌شود. 

این فرماندار آمریکایی معتقد است که چین از طریق اپلیکیشن مذکور اقدام به جمع‌آوری اطلاعات کاربران آمریکایی می‌کند و این موضوع می‌تواند بسیار خطرناک باشد. 

در ماه‌های اخیر نگرانی‌های زیادی از سوی مقامات آمریکایی درباره تیک تاک و شرکت ByteDance که مالک این اپلیکیشن است وجود داشته است. دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۰ این اپلیکیشن را در آمریکا ممنوع کرد اما بعد از سر کار آمدن بایدن استفاده از این اپلیکیشن دوباره مجاز شد. ترامپ نیز فکر می‌کرد که تیک تاک و وی‌چت اطلاعات کاربران آمریکایی را می‌دزدند‌.

اخیرا نسز سازمان FCC از شرکت‌های گوگل و اپل خواسته است که اپلیکیشن تیک تاک را از روی فروشگاه‌های پلی استور و اپ استور خود حذف کنند‌ و پلیس اف بی آی نیز نسبت به خطرات تیک تاک هشدار داده بود. 

با این حال، تیک تاک همه این شایعات و ادعاها را رد کرده است و‌ گفته است که حاضر است سرورعای ذخیر غطلاعات کاربران آمریکایی را به داخل خاک‌ این کشور منتقل کند تا نگرانی مقامات آمریکایی را برطرف کند.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید