شکایت کارکنان سابق توییتر علیه ماسک به خاطر نقض قوانین کار - تکفارس 
شکایت کارکنان سابق توییتر علیه ماسک به خاطر نقض قوانین کار - تکفارس 
شکایت کارکنان سابق توییتر علیه ماسک به خاطر نقض قوانین کار - تکفارس 

شکایت کارکنان سابق توییتر علیه ماسک به خاطر نقض قوانین کار

افشین نوری
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - 07:08
ایلان ماسک توییتر

در حالیکه از زمان خرید توییتر توسط ماسک یک ماه نمی‌گذرد جمعی از کارکنان این شرکت علیه او شکایت کرده‌اند‌. ماسک در همان روزهای اول ورودش به توییتر بسیاری از کارکنان این شرکت را اخراج کرد و این موضوع باعث بیکار شدن ناگهانی آن‌ها بعد از چندین سال کار در توییتر شد.

کارمندان اخراجی توییتر با ثبت شکایتی علیه ماسک، این کار او را غیرقانونی عنوان کرده‌اند و گفته‌اند که دفتر مرکزی توییتر در سان فرانسیسکو را تبدیل به هتل کرده است و به برخی کارمندان اجازه خواب سر کار می‌دهد. 

یکی از وکلای شاکیان گفته است که ما اجازه نمی‌دهیم‌که ماسک ‌هر کاری که دوست دارد در رابطه با کارگران انجام دهد و حقوق آن‌ها را پایمال کند. ما می‌خواهیم که او به قانون پایبند باشد و در برابر قوانین موحود پاسخگو باشد. به گفته این وکیل، هنوز بسیاری از کارمندان اخراج شده تویبتر پول برای جبران خسارت دریافت نکرده‌اند و مزایای دیگری نیز قرار بود به آن‌ها تعلق بگیرد که این کار صورت نگرفته است. 

در شکایت کارکنان توییتر آمده است که ماسک قولنین کار کالیفرنیا را نقض کرده و باید قبل از اخراج آن‌ها ۶۰ روز به آن‌ها فرصت می‌داد. همچنین گفته شده است که ماسک کارکنان توییتر را تهدید کرده است که اگر سخت کار نکنند اخراج می‌شوند و این مورد نیز بر خلاف قوانین موجود است که کارفرما با ارعاب و تهدید از کارکنان خود چیزی می‌خواهد. 

در هر حال، به نظر می‌رسد که با این شکایت، اوضاع برای ماسک خوب پیش نمی‌رود و باید منتظر بمانیم و ببینیم‌ که نتیجه رای دادگاه چه می‌شود.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید