فضاپیمای اوریون دورترین تصویر از زمین و ماه را ثبت کرد - تکفارس 
فضاپیمای اوریون دورترین تصویر از زمین و ماه را ثبت کرد - تکفارس 
فضاپیمای اوریون دورترین تصویر از زمین و ماه را ثبت کرد - تکفارس 

فضاپیمای اوریون دورترین تصویر از زمین و ماه را ثبت کرد

مهدی حلوائی
۹ آذر ۱۴۰۱ - 08:35
فضاپیمای اوریون

ناسا روز گذشته تصویری از سیاره‌ی زمین و قمر ماه را منتشر کرد که توسط فضاپیمای اوریون (Orion) از دورترین فاصله‌ی ممکن به ثبت رسیده است. این تصویر همانند تصاویر ثبت‌شده توسط فضاپیماهای آپولو و وویجر ۱ (Voyager 1)، بار دیگر این موضوع را یادآور می‌شود که سیاره‌ی ما تنها نفطه‌ای کوچک در جهان هستی است.

مطالب مرتبط:

اوریون تصویر یادشده را از فاصله‌ی ۲۶۸،۵۶۳ مایلی از زمین به ثبت رساند که دورترین مسافتی است که یک فضاپیما تا به حال به آن رسیده است. رکورد قبلی در اختیار فضاپیمای آپولو ۱۳ بود که در سال ۱۹۷۰ موفق به قرارگرفتن در فاصله‌ی ۲۴۸،۶۶ مایلی از زمین شد.

فضاپیمای اوریون

بر اساس گزارش وب‌سایت ArsTechnica، ماموریت آرتمیس ۱ ناسا در حال حاضر تنها ۳۱ مورد از ۱۲۴ ماموریت اصلی خود را تکمیل کرده است اما با این وجود، عملکرد آن فراتر از حد انتظار بوده است. در حال حاضر تقریباً نیمی از اهداف اصلی این ماموریت هنوز انجام نشده و باقی آن‌ها نیز به مراحل بازگشت به زمین مربوط می‌شود.

قرار است که فضاپیمای اوریون در تاریخ ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر) در ساحل سن دیگو فرود بیاید. ماموریت آرتمیس تاخیر‌های متعددی را پشت سر گذاشته و انتظار نمی‌رود که تا سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ شاهد انجام ماموریت ارسال انسان به ماه باشیم. این در حالی است که ناسا در ابتدا قصد داشت تا این ماموریت در سال ۲۰۲۴ انجام شود. با این وجود، عملکرد عالی ماموریت آرتمیس ۱ نشان می‌دهد که این سازمان فضایی مزد تلاش خود را گرفته است.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید