تصاویر زیبای فضاپیمای اوریون ناسا از سطح کره ماه را ببینید - تکفارس 
تصاویر زیبای فضاپیمای اوریون ناسا از سطح کره ماه را ببینید - تکفارس 

تصاویر زیبای فضاپیمای اوریون ناسا از سطح کره ماه را ببینید

افشین نوری
۴ آذر ۱۴۰۱ - 22:29
تصاویر زیبای فضاپیمای اوریون ناسا از سطح کره ماه را ببینید - تکفارس 

ناسا هفته گذشته فضاپیمای اوریون را با استفاده از راکت SLS به سمت ماه پرتاب کرد و حالا این فضاپیما با موفقیت به مدار ماه رسیده است و در حال دور زدن به اطراف آن است. این فضاپبما قرار است بعد از چند روز به زمین بازگردد تا در ماموریت‌های بعدی انسان را به ماه بفرستد. 

ناسا ماه

ناسا قرار است در ادامه‌ی تلاش‌های خود برای فرستادن مجدد انسان به کره ماه دو ماموریت مهم دیگر به نام‌های آرتمیس ۲ و ۳ را انجام دهد و اگر ماموریت فعلی با موفقیت انجام شود احتمالا در چند سال آینده شاهد فرود دوباره انسان بر روی کره ماه خواهیم بود. 

ماموریت آرتمیس در حالی در حال انجام است که فضاپیمای اوریون قبل از قرار گرفتن در مدار ماه توانست تا ارتفاع ۶۰ کیلومتری سطح ماه فرود بیاید و تصاویری را از سطح ماه ثبت کند‌. حتی تصاویری از زمین گرفته شد که در نوع خود بی‌نظیر و زیبا بودند. این برای اولین بار از زمان ماموریت آپولو است که تصاویر این‌چنینی ثبت می‌شوند‌.

البته ناسا به این خاطر ماموریت آرتمیس ۱ را بدون سرنشین انجام داد تا اگر مشکلی برای فضاپیمای اوریون پیش آمد اتفاقی برای فضانوردان نیفتد. در این ماموریت قرار است همه سیستم‌های اوریون مورد بررسی قرار بگیرند تا در ماموریت‌های سرنشین‌دار بعدی مشکلی برای فضانوردان پیش نیاید.

حالا باید منتظر بازگشت فضاپیمای اوریون به زمین باشیم تا ببینیم این ماموریت چقدر موفقیت آمیز بوده است.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.