کاهش درآمد شیائومی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ - تکفارس 
کاهش درآمد شیائومی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ - تکفارس 
کاهش درآمد شیائومی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ - تکفارس 

کاهش درآمد شیائومی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲

مهدی حلوائی
۴ آذر ۱۴۰۱ - 07:53
شیائومی

شیائومی روز گذشته گزارش مالی خود برای سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی را عرضه کرد که با توجه به آن، به‌نظر می‌رسد درآمد این شرکت کاهش چشمگیری داشته است. درآمد شیائومی در بازه‌ی زمانی یادشده ۷۰.۵ میلیارد یوان (حدود ۱۰ میلیارد دلار) بوده که ۵۰.۵ درصد آن از بازارهای خارجی به دست آمده است.

درآمد شیائومی در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۲۱ کاهش ۱۰ درصدی داشته و سود خالص این شرکت نیز تنها ۲.۱ میلیارد یوان (۲۹۴ میلیارد دلار) بوده که افت ۵۹ درصدی آن را نشان می‌دهد. با این وجود، مورد دوم به دلیل سرمایه‌گذاری ۸۲۹ میلیون یوانی (۱۱۶ میلیون دلار) شیائومی در بازار خودروهای برقی و برخی محصولات دیگر بوده که احتمالاً در آینده برای این شرکت سوددهی خواهند داشت.

گزارش مالی شیائومی همچنین نشان می‌دهد که میزان سرمایه‌گذاری این شرکت در بخش تحقیق و توسعه حدود ۲۵ درصد افزایش یافته و در واقع ۴۸ درصد از نیروهای این شرکت در بخش یادشده مشغول به فعالیت هستنند. علاوه بر این، تعداد کاربران MIUI نیز در جهان با رشدی ۱۶ درصدی نسبت به سه‌ماهه‌ی سوم سال گذشته‌ی میلادی به ۵۶۴ میلیون نفر رسیده است. در این بین تنها ۱۴۱ میلیون کاربر (۲۵ درصد) در کشور چین از این رابط کاربری استفاده کرده‌اند.

میزان فروش گوشی‌های شیائومی در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۲ برابر با ۴۰.۵ میلیون واحد بوده که علی‌رغم حفظ جایگاه سوم این شرکت در بازار، افت ۷.۸ درصدی آن نسبت به سال ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد. غول فناوری چینی از این نظر در کشور اسپانیا رتبه‌ی اول، در کشورهای ایتالیا و فرانسه رتبه‌ی دوم و در کشورهای آمریکای لاتین و آفریقا نیز در جایگاه سوم قرار گرفت.

شرکت‌های چینی معمولاً برای فروش گوشی‌های خود در کشورهای اروپایی با مشکل مواجه می‌شوند چرا که کاربران در این کشورها ترجیح می‌دهند تا گوشی مورد نظر خود را به جای فروشگاه‌های شخص ثالث از شرکت‌های مخابراتی خریداری کنند. حالا شیائومی اعلام کرده است که ۱۹.۹ درصد از گوشی‌های خود در کشورهای اروپایی را از همین راه به فروش رسانده که رشد ۱.۷ درصدی آن در مقایسه با سال ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید