تعداد کاربران شبکه اجتماعی ماستودون رقیب توییتر از مرز ۱ میلیون نفر در ماه گذشت - تکفارس 
تعداد کاربران شبکه اجتماعی ماستودون رقیب توییتر از مرز ۱ میلیون نفر در ماه گذشت - تکفارس 
تعداد کاربران شبکه اجتماعی ماستودون رقیب توییتر از مرز ۱ میلیون نفر در ماه گذشت - تکفارس 

تعداد کاربران شبکه اجتماعی ماستودون رقیب توییتر از مرز ۱ میلیون نفر در ماه گذشت

افشین نوری
۱۷ آبان ۱۴۰۱ - 11:33
ماستودون

در حالیکه توییتر این‌روزها با حاشیه‌های زیادی مواجه شده است، رقیب این شبکه اجتماعی یعنی ماستودون (Mastodon) توانسته عملکرد خوبی داشته باشد و حالا تعداد کاربران فعال ماهانه این شبکه اجتماعی از مرز ۱ میلیون نفر گذشته است.

بعد از آن‌که ایلان ماسک مدیرعامل توییتر اعلام کرد که قصد دارد تغییرات زیادی در توییتر ایجاد کند، خیلی از کاربران تصمیم گرفته‌اند این شبکه اجتماعی را ترک کنند و حالا شبکه اجتماعی ماستودون توانسته از این فرصت نهایت استفاده را بکند و تعداد کاربران خود را افزایش دهد. طبق اعلام این شرکت، تعداد کاربران فعال ماهانه این پلتفرم هم‌اکنون ۱,۰۲۸,۳۶۲ است که رکورد جدیدی در تاریخ این شبکه اجتماعی محسوب می‌شود.

ایلان ماسک بعد از تصاحب تویبتر اقدام به اخراج مدیران ارشد این شرکت کرد و گفت که قصد دارد ۵۰ درصد کارمندان این شرکت را نیز اخراج کند. ماسک همچنین هزینه اشتراک ماهانه توییتر آبی از از ۴ دلار به ۸ دلار افزایش داده است که باعث نارضایتی کاربران شده است. همه این عوامل دست له دست هم داده‌اند تا کاربران نسبت به آینده این شبکه اجتماعی با تردید نگاه کنند.

ماسک همچنین گفته است اکانت‌هایی که در توییتر خود را جای سایر افراد جا می‌زنند بدون هیچ هشدار قبلی حذف خواهند شد. این اظهارات ماسک نشان می‌دهد که او نسبت به ایجاد تغییرات مدنظر خود بسیار جدی است و هنوز معلوم نیست که چه تغییرات دیگری در راهست.

در مقابل، شبکه اجتماعی ماستودون که شش سال از زمان معرفی آن می‌گذرد توانسته در سال‌های اخیر کاربران زیادی را جذب خود کند و حالا حاشیه‌هلی به وجود آمده برای توییتر فرصت خوبی در اختیار آن قرار داده است تا بیش از پیش بر تعداد کاربران خود بیفزاید.

طبق آمار ماستودون، این شبکه اجتماعی در ماه اخیر ۴۸۹,۰۰۳ کاربر جدید داشته است و به‌تارگی ۱,۱۲۴ سرور جدید به سرورهای این شبکه اجتماعی اضافه شده است. خالا باید ببینیم که رقابت توییتر و ماستودون به کجا ختم‌می‌شود.

منبع: DigitalTrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید