شکایت کارکنان توییتر از ایلان ماسک به خاطر اخراج ناگهانی آن‌ها - تکفارس 
شکایت کارکنان توییتر از ایلان ماسک به خاطر اخراج ناگهانی آن‌ها - تکفارس 
شکایت کارکنان توییتر از ایلان ماسک به خاطر اخراج ناگهانی آن‌ها - تکفارس 

شکایت کارکنان توییتر از ایلان ماسک به خاطر اخراج ناگهانی آن‌ها

افشین نوری
۱۳ آبان ۱۴۰۱ - 19:27
ایلان ماسک توییتر

ایلان ماسک بعد از خرید توییتر به قیمت ۴۴ میلیارد دلار اعلام کرد که قصد دارد بخش از کارکنان این شرکت را تعدیل نیرو کند. حالا به نظر می‌رسد او در این زمینه با موانعی روبه‌روست.

ماسک به‌محض خرید توبیتر اکثر مدیران رده‌‌بالای این شرکت را اخراج کرد و حالا بلومبرگ گزارش داده است که کارکنان توییتر ظاهرا قصد ندارند به‌‌ این راحتی از این شرکت اخراج شوند‌.

طبق این گزارش، کارکنان توییتر از ایلان ماست مدیرعامل این شرکت به خاطر عدم هشدار کافی قبل از تعدیل کارکنان شکایت کرده‌اند. ظاهرا ماسک می‌خواهد حدود ۳۷۰۰ نفر را از این شرکت اخراج کند. کارکنان توییتر معتقد هستند که مدیران توییتر باید از قبل هشدار اخراج را به ان‌ها می‌دادند تا آن‌ها فرصت کافی برای پیدا کردن یک شغل جدید می‌داشتند. 

مطالب مرتبط:

این شکایت در ‌ دادگاه فدرال آمریکا در کالیفرنیا ثبت شده است و یک شکایت Class-action محسوب مب‌شود که به‌دنبال احقاق حقوق جمعی کارکنان توییتر است‌. ظاهرا توییتر با ارسال ایمیلی به کارکنانش گفته است که از روز جمعه یعنی امروز پروسه تعدیل نیرو را شروع خواهد کرد. ماسک هدف خود از این کار را کاهش هزینه‌ها اعلام کرده است. ‌

طبق یکی از قوانین ‌کار آمریکا، شرکت‌های بزذگ نمی‌توانند بدون اعلام قبلی که مدت آن ۶۰ روز است تعداد زیادی از کارمندان خود را اخراج کنند. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم واکنش توییت به این شکایت چه خواهد بود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید