اینتل برای کاهش هزینه ها بخشی از نیروهای خود را از کار برکنار می کند - تکفارس 
اینتل برای کاهش هزینه ها بخشی از نیروهای خود را از کار برکنار می کند - تکفارس 
اینتل برای کاهش هزینه ها بخشی از نیروهای خود را از کار برکنار می کند - تکفارس 

اینتل برای کاهش هزینه ها بخشی از نیروهای خود را از کار برکنار می کند

مهدی حلوائی
۶ آبان ۱۴۰۱ - 09:43
اینتل

شرکت اینتل امروز در خبری تایید کرد که به‌زودی برای کاهش هزینه‌های شرکت، بخشی از نیروهای خود را از کار برکنار خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

پت گلسینگر (Pat Gelsinger)، مدیر عامل اینتل، در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که قصد دارد تا پایان سال آینده‌‌ی میلادی حدود ۳ میلیارد دلار از هزینه‌های شرکت را کاهش دهد و این موضوع بدون اخراج بخشی از کارکنان امکان‌پذیر نخواهد بود. اینتل همچنین در نظر دارد که هزینه‌های خود را تا سال ۲۰۲۵ هر سال ۸ تا ۱۰ میلیارد دلار کاهش دهد.

در حال حاضر اینتل همانند بسیاری از شرکت‌های دیگر از جمله انویدیا و ای ام دی از مشکل موجودی بیش از حد رنج می‌برد و بدون شک این موضوع تاثیری منفی بر درآمد آن از بازار تراشه‌ها خواهد داشت. در حال حاضر هنوز مشخص نیست که اینتل چه تعداد از نیروهای خود را تعدیل خواهد کرد اما بلومبرگ در گزارش قبلی خود اعلام کرد که بخش بازاریابی و فروش این شرکت شاهد بیشترین اخراج نیرو خواهد بود.

با این وجود، گلسینگر در مصاحبه با رویترز اعلام کرده است که نیروهای انسانی اینتل بخش کوچکی از هزینه‌های کلی این شرکت را تشکیل می‌دهند و از این رو اینتل تمرکز اصلی خود را روی تعطیلی برخی از کارخانه‌های خود قرار داده است. این شرکت در حال حاضر کارخانه‌ی جدیدی را در اوهایو در دست ساخت دارد که هزینه‌ی ساخت آن حدود ۲۰ میلیارد دلار بوده است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید