TSMC: تلاش‌های آمریکا برای بازسازی صنعت تراشه این کشور شکست خواهد خورد - تکفارس 
TSMC: تلاش‌های آمریکا برای بازسازی صنعت تراشه این کشور شکست خواهد خورد - تکفارس 
TSMC: تلاش‌های آمریکا برای بازسازی صنعت تراشه این کشور شکست خواهد خورد - تکفارس 

TSMC: تلاش‌های آمریکا برای بازسازی صنعت تراشه این کشور شکست خواهد خورد

افشین نوری
۳ آبان ۱۴۰۱ - 09:47
TSMC

شرکت تایوانی TSMC یکی از بزرگترین تامبن‌کنندگان تراشه شرکت‌های فناوری آمریکایی است و حالا سهم این شرکت در بازارهای جهانی در بخش تولید وافر به ۲۰ درصد و در بخش پردازنده‌های پیشرفته به ۹۲ درصد رسیده است.

با این حال، سهم آمریکا از باازار تراشه از ۳۷ درصد در ستل ۱۹۹۰ به ۱۲ درصد در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است و به همین‌خاطر این کشور قصد دارد جایگاه اصلی خود را دوباره در این بازار پیدا کند. وزارت دفاع آمریکا نگران وابستگی این شرکت به TSMC است و در همین راستا رییس‌جمهور آمریکا چند ماه پیش قانونی را امضا کرد که به موجب آن بودجه‌ای معادل ۵۲ میلیارد دلار در اختیار شرکت‌های آمریکایی قرار خواهد گرفت تا تراشه‌های خود را در داخل خاک آمریکا تولید کنند. 

مطالب مرتبط:

با این حال، مقامات تایوانی معتقد هستند که آمریکا باید از شرکت‌های این کشور از جمله TSMC در برابر فشارهای چین پشتیبانی کند. اخیرا تنش بین تایوان و چین به‌خاطر سفر نانسی پلوسی ریس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان افزایش یافته است و حالا مقامات تایوانی نگران هستند که قانون جدید آمریکا برای سرمایه‌گذاری در بخش تراشه منجر به فلج شدن اقتصاد این کشور آسیایی شود. با این حال، TSMC معتقد است که تلاش‌های آمریکا برای بازسازی صنعت تراشه این کشور محکوم به شکست است.

بازار تراشه در حال حاضر در وضعیت بحرانی به سر می‌برد و هرگونه اختلال در این بازار می‌تولند نتایج وخیمی برای شرکت‌های فناوری در پی داشه باشد. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که روابط شرکت‌های آمریکایی از جمله اپل با TSMC چگونه پیش خواهد رفت و وابستگی‌ها آن‌ها چقدر تحت تاثیر قانون جدید آمریکا قرار خواهد گرفت. 

منبع: Applinsider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید