TSMC تولید انبوه تراشه‌های ۲ نانومتری را از سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد - تکفارس 
TSMC تولید انبوه تراشه‌های ۲ نانومتری را از سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد - تکفارس 

TSMC تولید انبوه تراشه‌های ۲ نانومتری را از سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد

افشین نوری
۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - 09:00
TSMC

رسانه‌های تایوانی گزارش داده‌اند که TSMC قصد دارد تولید انبوه تراشه‌های ۲ نانومتری را از سال ۲۰۲۵ آغاز کند. این شرکت هم‌اکنون روی فناوری ۳ نانومتری متمرکز است و به‌زودی شاهد عرضه آن خواهم بود. 

هدف شرکت TSMC این است که با ارائه این فناوری‌ها همچنان پیشتاز صنعت تولید تراشه باقی بماند و از رقبای جدی خود مثل سامسونگ عقب نیفتند. سامسونگ اخیرا اعلام کرده بود که تولید تراشه‌های ۳ نانومتری را شروع کرده است.

تولید تراشه‌های زیر ۷ نانومتر نیاز به تجهیزات پیشرفته‌ای به نام EUV دارد که از آن‌ها برای پرینت کردن میلیاردها مدار در یک ناحیه بسیار کوچک استفاده می‌شود و در حال حاضر فقط TSMC، سامسونگ و اینتل دارای این فناوری هستند‌. حالا این شرکت‌ها به سراغ فناوری‌های جدیدتری برای کوچکتر کردن مدار‌ها رفته‌اند و‌ برای این کار نیاز به ماشین‌هایی با لنزهای بزرگتر موسوم به NA است که TSMC قرار است در سال ۲۰۲۴ آن‌ها را دریافت کند‌. این ماشین‌ها در واقع برای تولید تراشه‌های ۲ نانومتری استفاده خواهند شد و بنابراین همانطور که رسانه‌های تایوانی گفته‌اند انتظار می‌رود این فناوری در سال ۲۰۲۵ به مرحله تولید انبوه برسد. 

فناوری ۲ نانومتری عملکرد بهتری نسبت به لیتوگرافی ۳ نانومتری خواهد داشت و پیش‌بینی ‌می‌شود ۱۰ الی ۱۵ درصد سریع‌تر و ۲۵ تا ۳۰ درصد مصرف انرژی کمتری نسبت به آن داشته باشد. در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم این فناوری جدید چه بهبودهایی را به ارمغان خواهد آورد.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید