دستگاه‌های TSMC درصورت حمله چین به تایوان از راه دور خاموش می‌شوند - تکفارس 
دستگاه‌های TSMC درصورت حمله چین به تایوان از راه دور خاموش می‌شوند - تکفارس 
دستگاه‌های TSMC درصورت حمله چین به تایوان از راه دور خاموش می‌شوند - تکفارس 

دستگاه‌های TSMC درصورت حمله چین به تایوان از راه دور خاموش می‌شوند

محمدامین حیدری
۶ خرداد ۱۴۰۳ - 20:43
TSMC حمله چین به تایوان

شرکت TSMC اعلام کرده است که درصورت حمله چین به تایوان می‌تواند دستگاه‌های تراشه‌سازی خود را از راه دور خاموش کند.

گزارشی تازه از سوی رسانه بلومبرگ نشان می‌دهد که شرکت تایوانی TSMC به عنوان تولیدکننده پیشرو در صنعت نیمه هادی‌ها خود را برای رویارویی با چین پس از تصرف تایوان توسط این کشور آماده کرده است. در جریان رزمایش نظامی نیروی دریایی چین در مرز تایوان، TSMC به همراه شرکت هلندی ASML که دستگاه‌های مورد نیاز این کمپانی تایوانی را تامین می‌کند، آمادگی‌شان را برای مقابله با چین به دولت‌های خود اعلام کرده‌اند.

رسانه بلومبرگ از افراد آگاه در ارتباط با این موضوع دریافته است که این دو شرکت کلیدهای قطع اضطراری برای دستگاه‌های خود ساخته‌اند که درصورت لزوم می‌توانند از راه دور فعال شوند. گزارش این رسانه نشان می‌دهد که مقامات ایالات متحده درباره حمله چین به شرکت ASML نگران هستند؛ البته این شرکت به آن‌ها اطمینان داده است که درصورت رخ‌دادن چنین اتفاقی، دستگاه‌های بسیار ارزشمند آن می‌توانند از راه دور غیرفعال شوند.

این شرکت هلندی همچنین در حال شبیه‌سازی حمله چین به تایوان است تا در هنگام وقوع این حادثه آمادگی بیشتری داشته باشد. بلومبرگ در ادامه اعلام کرده است که دستگاه‌های لیتوگرافی فرابنفش شدید شرکت ASML که EUV نام دارند، پیشرفته‌ترین ماشین‌های تراشه‌سازی در جهان محسوب می‌شوند و بیش از نیمی از آن‌ها در اختیار کمپانی TSMC قرار دارد.

طبق گزارش این منبع خبری، این دستگاه‌ها دارای یک کلید قطع اضطراری هستند که در زمان حمله چین به تایوان می‌توانند از راه دور توسط کشور هلند غیرفعال شوند. شایان ذکر است که چین به دلیل تحریم صادرات که توسط آمریکا اجرا شده است، هیچگاه موفق به تهیه دستگاه‌های فرابنفش شدید از هلند نشده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید