گوشی های پوکو M5 و M5s معرفی شدند - تکفارس 
گوشی های پوکو M5 و M5s معرفی شدند - تکفارس 
گوشی های پوکو M5 و M5s معرفی شدند - تکفارس 

گوشی های پوکو M5 و M5s معرفی شدند

افشین نوری
۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - 18:54
پوکو M5

پوکو از گوشی‌های جدید پوکو M5 و M5s رونمایی کرد. این ‌گوشی‌ها مجهز به تراشه‌های هلیو G مدیاتک هستند و از یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برند. 

پوکو M5 

این گوشی از یک نمایشگر ۶.۵۸ اینچی LCD با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ ۹۰ هرتز و نرخ تاچ سمپلینگ ۲۴۰ هرتز استفاده می‌کند‌. پوشش محافظ این نمایشگر از نوع گوریلا گلس است و یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی در داخل حفره پانچ هول بالای آن وجود دارد. 

در پنل پشت این گوشی سه دوربین وجود دارد که شامل یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و دو دوربین عمقی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی با گشودگی f/2.4 می‌شوند. ‌

پوکو M5

در داخل گوشی پوک M5 از تراشه هلیو G9 مدیاتک استفاده شده است که این تراشه با استفاده از فناوری ۶ نانومتری ساخته شده و دارای دو هسته Cortex-A76 با سرعت کلاک ۲.۲ گیگاهرتز  و شش هسته Cortex-A55 با سرعت ۲ گیگاهرتز است. در کنار این تراشه از ۴/۶ گیگابایت رم LPDDR4X و ۶۴/۱۲۸ گیگابایت حافظه UFS 2.2  استفاده شده است. شما نی‌توانید با کارت microSD حافظه داخلی را افزایش دهید. 

پوکو M5 رابط کاربری MIUI 13 را بر پایه اندروید ۱۲ اجرا می‌کند و از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با سرعت شارژ ۱۸ وات بهره می‌برد. پنل پشت این گوشی از جنس پلاستیک با پوشش چرمی است و رنگ‌بنذگدی آن شامل سه رنگ مشکی، سبز و زرد می‌شود‌ قیمت مدل پایه این گوشی با ترکیب حافظه ۴/۶۴ گیگابایت برابر ۱۸۹ یورو و قیمت‌های مدل‌های ۴/۱۲۸ و ۶/۱۲۸ گیگابایتی آن به‌ترتیب ۲۰۹ و ۲۲۹ دلار تعیین شده است. کسانی که زودتر این گوشی را سفارش دهند ۲۰ یورو تخفیف دریافت خواهند کرد. فروش این گوشی از فردا شروع خواهد شد. 

پوکو M5

پوکو M5s

پوکو M5s از یک نمایشگر ۶.۴۳ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز بهره می‌برد و در داخل آن از تراشه ۱۲ نانومتری هلیو G95 استفاده شده است که دو سال پیش معرفی شد. 

پوکو M5

این گوشی دارای دوربین‌های بهتری نسبت به مدل M5 است و از یک دوربین اصلی۶۴ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8، یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با گشودگی f/2.2 و زاویه دید ۱۱۸ درجه و دو دوربین عمقی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی استفاده کرده است. دوربین سلفی آن نیز یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی است. ‌

باتری M5s ظرفیتی برابر ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت دارد و با سرعت ۳۳ وات شارژ خواهد شد.  این گوشی از استاندارد IP53 و اتصال NFC. پشتیبانی می‌کند و دارای یک جک هدفون ۳.۵ میلیمتری و یک سنسور اثر انگشت کناری است. 

اگر این مشخصات برایتان آشناست دلیلش این است که M5s قبلا تحت دو نام ردمی نوت ۱۰S و ردمی نوت ۱۱SE در هند معرفی شده بود. این گوشی با رابط کاربری MIUI 13 بر پایه اندروید۱۲ عرضه شده است. 

پوکو M5

پوکو M5s در رنگ‌های خاکستری، سفید و آبی ارایه شده است و قیمت مدل پایه آن با ترکیب حافظه ۴/۶۴ گیگابایت برابر با ۲۰۹ یورو و قیمت مدل‌های ۴/۱۲۸ و ۶/۱۲۸ گیگابایتی آن به‌ترتیب ۲۲۹ و ۲۴۹ یورو است. این گوشی از فردا با تخفیف ۲۰ یورو فروخته خواهد شد. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید