مشخصات کلیدی و قیمت سری آیفون ۱۴ فاش شد - تکفارس 
مشخصات کلیدی و قیمت سری آیفون ۱۴ فاش شد - تکفارس 
مشخصات کلیدی و قیمت سری آیفون ۱۴ فاش شد - تکفارس 

مشخصات کلیدی و قیمت سری آیفون ۱۴ فاش شد

مهدی حلوائی
۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - 12:50
آیفون 14

در حالی که تا معرفی رسمی سری آیفون ۱۴ تنها دو روز باقی مانده اما تا به حال گزارش‌های متعددی در خصوص قیمت و مشخصات این گوشی‌ها منتشر شده است. حالا امروز تصویری در شبکه‌ی اجتماعی ویبو (Weibo) فاش شده که بار دیگر مشخصات کلیدی این گوشی‌ها را به نمایش گذاشته است.

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، نسخه‌ی پایه و پروی آیفون ۱۴ از نمایشگر ۶.۱ اینچی با وضوح ۲۵۳۲ پیکسل در ۱۱۷۰ بهره می‌برند و نسخه‌های پلاس و پرو مکس نیز به نمایشگر ۶.۷ اینچی با وضوح ۲۷۷۸ در ۱۲۸۴ پیکسل مجهز شده‌اند. همچنین میزان روشنایی نمایشگر نسخه‌های پرو و غیرپرو به‌ترتیب ۱۲۰۰ و ۱۰۰۰ نیت بوده و دوربین اصلی این نسخه‌ها نیز به‌ترتیب ۴۸ مگاپیکسلی (با قابلیت فیلم‌برداری ۸K) و ۱۲ مگاپیکسلی (با قابلیت فیلم‌برداری ۴K) می‌باشد.

آیفون 14

همان‌طور که انتظار می‌رفت، نسخه‌ی پرو مکس سنگین‌ترین گوشی در بین سری آیفون ۱۴ بوده و وزن آن ۲۵۵ گرم است. با این وجود، این گوشی به بزرگ‌ترین باتری مجهز نشده و در عوض انتظار می‌رود که عمر باتری آن به‌لطف تراشه‌ی کم‌مصرف A16 زیاد باشد. علاوه بر این موضوع، به‌نظر می‌رسد که تمامی اعضای سری آیفون ۱۴ از رم ۶ گیگابایتی بهره می‌برند اما نسخه‌های پرو به رم سریع‌تر LPDDR5 مجهز شده‌اند.

بر اساس اطلاعات منتشرشده در تصویر بالا، قیمت نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی آیفون ۱۴ حدود ۹۶۷ دلار خواهد بود و نسخه‌ی ۱ ترابایتی آیفون ۱۴ پرو مکس نیز ۲۰۰۰ دلار قیمت‌ خواهد داشت. قرار است که اپل در تاریخ ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) در رویداد Far Out از این گوشی‌ها رونمایی کند.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید