رئیس ناسا: اولین تصاویر تلسکوپ جیمز وب به‌زودی منتشر می شوند - تکفارس 
رئیس ناسا: اولین تصاویر تلسکوپ جیمز وب به‌زودی منتشر می شوند - تکفارس 
رئیس ناسا: اولین تصاویر تلسکوپ جیمز وب به‌زودی منتشر می شوند - تکفارس 

رئیس ناسا: اولین تصاویر تلسکوپ جیمز وب به‌زودی منتشر می شوند

افشین نوری
۱۰ تیر ۱۴۰۱ - 19:12
تلسکوپ فضایی جیمز وب

ناسا قصد دارد به‌زودی اولین تصاویر ثبت‌شده توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب را منتشر کند و حالا در آستانه این اتفاق بزرگ، رئیس ناسا صحبت‌هایی را در این زمینه بیان کرده است. 

بیل نلسون، رئیس ناسا، گفته است که ما انتظار دیدن عمیق‌ترین تصاویر از نقاط دوردست کیهان را داریم و برای اولین بار شاهد تصاویری خواهیم بود که قبلا نظیر آن‌ها را ندیده‌ایم. 

به‌گفته نلسون، تلسکوپ جیمز وب به‌خاطر داشتن پیشرفته‌ترین ابزارهای رصد آسمان علاوه بر اجرام دوردست قادر به بررسی اجرام موجود در منظومه شمسی و اتمسفر آن‌ها نیز خواهد بود و اطلاعات بسیار خوبی درباره شرایط جوی آن‌ها در اختیار ما قرار خواهد داد. همه این کشفیات به ما کمک خواهند کرد تا دانش خود را درباره کیهان افزایش دهیم. 

اولین تصاویر تلسکوپ جیمز وب قرار است اواخر تیرماه منتشر شود و کیفیت بسیار بالایی خواهند داشت و‌ حاوی جزئیات بسیار بیشتری خواهند بود. 

ظاهرا اولین ماموریت جیمز وب مطالعه سیاره مشتری و قمرهای آن خواهد بود. این تلسکوپ همچنین تصاویری از ستارگان مختلف خواهد گرفت تا نحوه شکل‌گیری آن‌ها را بررسی کند. در این پروژه، علاوه بر ناسا، آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی کانادا نیز مشارکت دارند.

در هر حال، به نظر می‌رسد که ما با تلسکوپ فضایی جیمز وب وارد عصر تازه‌ای در علم کیهان‌شناسی خواهیم شد و باید ببینیم اولین تصاویر این تلسکوپ چه سورپرایزی برای ما خواهند داشت.

منبع: DigitalTrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید