ناسا وجود بشقاب پرنده ها را دقیق تر بررسی می کند - تکفارس 
ناسا وجود بشقاب پرنده ها را دقیق تر بررسی می کند - تکفارس 
ناسا وجود بشقاب پرنده ها را دقیق تر بررسی می کند - تکفارس 

ناسا وجود بشقاب پرنده ها را دقیق تر بررسی می کند

افشین نوری
۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - 11:09
ناسا

ناسا قصد دارد اشیاء پرنده ناشناخته در آسمان زمین را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهد. این آژانس فضایی تصمیم دارد مطالعات عمیق‌تری درباره بشقاب پرنده‌ها یا همان UFOها انجام دهد. 

خیلی‌ها فکر می‌کنند که بشقاب پرنده‌ها چیزی متعلق به داستان‌های علمی تخیلی هستند و واقعیت ندارند، اما ناسا معتقد است که شواهدی در رد وجود چنین اشیا پرنده‌ای وجود ندارد و لازم است که شواهد علمی دقیق‌تری درباره آن‌ها جمع‌آوری و بررسی شود. این اشیاء ناشناخته نه‌تنها می‌توانند تهدیدی برای امنیت ملی کشورها باشند بلکه ممکن است امنیت پرواز در آسمان را به خطر بیندازند.

در حال حاضر فرضیات زیادی درباره بشقاب پرنده‌ها وجود دارد و هنوز منشاء آن‌ها مشخص نیست. همین مساله باعث نگرانی نیروهای دفاعی و امنیتی کشورها شده و بنابراین در مرحله اول باید مشخص شود آیا این اشیا ربطی به پدیده‌های طبیعی دارند یا نه. ناسا با تشکیل یک تیم اختصاصی در واقع قصد بررسی این موضوع را دارد.  

علاوه بر ناسا، نهادهای دولتی آمریکا نیز به‌دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه است. ماه گذشته کنگره آمریکا برای اولین بار در طول ۵۰ سال گذشته جلسه‌ای با مقامات پنتاگون درباره بشقاب پرنده‌ها داشت و طبق آمار منتشرشده، از سال ۲۰۰۴ تا الان حدود ۱۴۰ مورد گزارش مربوط به مشاهده اشیا پرنده ناشناخته در اقصی نقاط جهان وجود داشته است. 

پروژه ناسا برای مطالعه بشقاب پرنده‌ها قرار است توسط یک دانشمند سرشناس به نام David Spergel رهبری شود. این پروژه ۹ ماه طول خواهد کشید و قرار است متخصصان زیادی از حوزه‌های مختلف در آن مشارکت کنند. ‌

ناسا گفته است که نتایج این مطالعه را به‌طور عمومی منتشر خواهد کرد تا همگان در جریان آن قرار بگیرند. حالا باید صبر کنیم و ‌ببینیم این مطالعه وجود بشقاب پرنده‌ها را در نهایت اثبات می‌کند یا خیر. 

نطر شما درباره بشقاب پرنده‌ها چیست؟

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید