اینتل کارت گرافیکی آرک الکمیست خود را در تورنمنت تگزاس به نمایش گذاشت - تکفارس 
اینتل کارت گرافیکی آرک الکمیست خود را در تورنمنت تگزاس به نمایش گذاشت - تکفارس 
اینتل کارت گرافیکی آرک الکمیست خود را در تورنمنت تگزاس به نمایش گذاشت - تکفارس 

اینتل کارت گرافیکی آرک الکمیست خود را در تورنمنت تگزاس به نمایش گذاشت

افشین نوری
۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - 09:50
اینتل آرک A370M

اینتل سال گذشته برند آرک را برای استفاده در نسل بعدی کارت‌های گرافیکی خود رونمایی کرد و از آن زمان تاکنون علاقمندان گیمینگ منتظر از راه رسیدن این کارت‌ها هستند‌ 

حالا اینتل در هفته جاری و در تورنمنت IEM در تگزاس آمریکا، کارت‌های گرافیکی آرک الکمیست خود را به شرکت‌کنندگان در این تورنمنت برای اولین بار نمایش داده است.  

این شرکت سری آرک الکمیست ۷۰۰ خود را در این مراسم نمایش داده است، اما توضیحی درباره احتمال شباهت آن‌ها به مدل‌های پرچمدار A770 یا A780 که در حال حاضر رقیب جدی سری ۳۰۷۰ و ۳۰۸۰ انویدیا هستند نداد. 

اینتل آرک

کارت گرافیکی آرک الکمیست سری ۷۰۰ اینتل مجهز به ۳۲ هسته Intel Xe خواهد بود و از ۱۶ گیگابایت رم DDR6 و پنج خروجی شامل چهار خروجی DisplayPort و یک خروجی HDMI  پشتیبانی خواهد کرد. البته قیمت و نحوه عرضه این کارت گرافیکی هنوز مشخص نیست. ‌

اینتل سال گذشته اعلام کرد که معرفی سری آرک الکمیست را تا سال ۲۰۲۲ به تعویق خواهد انداخت. با این حال، این شرکت ماه گذشته نیز اعلام کرد که این کار را با کمی تاخیر انجام خواهد داد. ظاهرا دلیل این تاخیر، بسته شدن کارخانه‌ها و مشکلات نرم‌افزاری بوده است. این تاخیرها مسلما روی عملکرد اینتل در بازار کارت‌های گرافیکی تاثیر منفی خواهند گذاشت. 

 در هفته‌های اخیر، قیمت کارت‌های گرافیکی کاهش یافته که دلیل آن افزایش عرضه بوده است. در چنین شرایطی که رقابت بین شرکت‌ها بسیار شدید شده است اینتل کار سختی برای حفظ جایگاه خود در بازار خواهد داشت و باید منتظر بمانیم و‌ ببینیم این شرکت درنهایت چه تصمیماتی اتخاذ می‌کند. 

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید