شریل سندبرگ مدیر ارشد عملیات متا بعد از ۱۴ سال از این شرکت جدا شد - تکفارس 
شریل سندبرگ مدیر ارشد عملیات متا بعد از ۱۴ سال از این شرکت جدا شد - تکفارس 
شریل سندبرگ مدیر ارشد عملیات متا بعد از ۱۴ سال از این شرکت جدا شد - تکفارس 

شریل سندبرگ مدیر ارشد عملیات متا بعد از ۱۴ سال از این شرکت جدا شد

افشین نوری
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - 18:33
شریل سندبرگ

در حالیکه متا تمرکز خود را روی متاورس گذاشته است، شریل سندبرگ مدیر ارشد عملیات این شرکت بعد از ۱۴ سال همکاری با این شرکت، از سمت خود استعفا داد. 

شریل سندبرگ با انتشار پستی در فیس بوک خود با اشاره به فراز و‌ فرودهای خود در فیس بوک اعلام کرد که بعد از ۱۴ سال از این شرکت جدا می‌شود. او با اشاره به اولین ملاقات خود با زاکربرگ در سال ۲۰۰۷ گفت که در طول این سال‌ها چیزهای زیادی از او یاد گرفته است. سندبرگ فعالیت رسمی خود را از سال ۲۰۰۸ در فیس بوک شروع کرد. ‌

وظیفه سندبرگ این بود که فیس بوک‌ را از یک وب‌سایت سرگرمی به محلی برای کسب درآمد تبدیل کند. درآمدزایی این شرکت با نمایش تبلیغات شروع شد و منجر به موفقیت بزرگی برای این شرکت شد.  

البته در طول این سال‌ها انتقادات زیادی از فیس بوک به‌خاطر جمع‌آوری اطلاعات کاربران و فروش آن‌ها به شرکت‌های تبلیغاتی شده است و اخیرا رسوایی Cambridge Analytica شاهدی بر این مدعا بود. 

بد نیست بدانید که شهرت سندبرگ فراتر ار فیس بوک بود و او یک نویسنده مطرح نیز بود و دو کتاب به نام‌های Lean In و Ban Bossy نوشته است که هر کدام فروش میلیونی داشتند. 

سندبرگ پاییز امسال از متا جدا می‌شود، اما همچنان عضو هیات مدیران این شرکت باقی خواهد ماند. او قصد دارد بعد از کناره‌گیری تمرکز خود را روی بنیاد خانوادگی خودش به نام Sheryl Sandberg & David Goldberg Family Foundation بگذارد و از زنان جوان حمایت کند. 

مارک زاکربرگ نیز در فیس بوک‌ خود گفت که سندبرگ دوست خوبی برای او بود و کمک زیادی به او در هدایت فیس بوک کرد. زاکربرگ هنوز صحبتی درباره جایگزین احتمالی سندبرگ نکرده است. 

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید