دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ در دنیای واقعی مشاهده شد - تکفارس 
دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ در دنیای واقعی مشاهده شد - تکفارس 
دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ در دنیای واقعی مشاهده شد - تکفارس 

دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ در دنیای واقعی مشاهده شد

افشین نوری
۹ فروردین ۱۴۰۱ - 09:23
سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ

سامسونگ سال گذشته اولین سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی دنیا را برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرد و انتظار می‌رفت این سنسور برای اولین بار روی یکی از گوشی‌های شیائومی استفاده شود اما این اتفاق نیفتاد.

حالا به نظر می‌رسد که موتورولا اولین شرکتی خواهد بود که از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP1 سامسونگ روی یکی از گوشی‌های خود استفاده خواهد کرد.

امروز تصویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که جدیدترین گوشی موتورولا به نام موتورولا Frontier را نشان می‌دهد که در قاب پشت آن برچسب HP1 در اطراف ماژول دوربین به چشم می‌خورد. در کنار این برچسب، دو برچسب OIS و f/2.2 نیز مشاهده می‌شود که به‌ترتیب اشاره به لرزشگیر اپتیکی و فاصله کانونی دوربین دارند.

سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ

حال سوال اینجاست که آیا سامسونگ از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP1 روی گوشی‌های خودش نیز استفاده خواهد کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله امکانش وجود دارد، اما واقعیت این است که سامسونگ تمایل زیادی برای وارد شدن به رقابت مگاپیکسل‌ها ندارد. با این حال، برخی از گوشی‌های میان‌رده این شرکت مثل گلکسی A73 هم‌اکنون از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند، بنابراین احتمال اینکه سامسونگ امسال یک‌ گوشی با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسل معرفی کند بسیار کم است.

سامسونگ احتمالا از این سنسور در گوشی‌های سال ۲۰۲۳ خود بهره خواهد برد، ولی در هر حال به نظر می‌رسد که سامسونگ این سنسور را عمدتا برای شرکت‌هایی که وارد رقابت مگاپیکسل‌ها شده‌اند طراحی کرده است.

منبع: Sammobile

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید