روسیه دسترسی به اینستاگرام را مسدود می کند - تکفارس 
روسیه دسترسی به اینستاگرام را مسدود می کند - تکفارس 
روسیه دسترسی به اینستاگرام را مسدود می کند - تکفارس 

روسیه دسترسی به اینستاگرام را مسدود می کند

افشین نوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - 08:04
اینستاگرام

خبرها حاکی از آن است که روسیه قصد دارد دسترسی به اینستاگرام را در این کشور محدود متوقف بکند. روسیه این کار را در واکنش به اقدامات اخیر فیس بوک انجام می‌دهد.

بیش از یک هفته است که فیس بوک در داخل کشور روسیه مسدود شده است ولی اینستاگرام همچنان به کار خود ادامه می‌داد. حالا خبرگزاری دولتی تاس گزارش داده است که قانون‌گذاران روسیه می‌خواهند اینستاگرام را نیز در این کشور مسدود بکنند و حتی قرار است شرکت متا که صاحب فیس بوک و اینستاگرام است به‌عنوان یک سازمان افراطی در این کشور شناخته بشود. این اقدامات هم‌اکنون در دست انجام است و به‌زودی تصویب خواهند شد.

مطالب مرتبط:

روسیه قرار است از تاریخ ۱۴ مارس دسترسی به اینستاگرام را مسدود بکند و مسئولان این کشور در توضیح این اقدام خود گفته‌اند که اینستاگرام تاکنون هیچ اقدام موثری در جهت حذف پست‌هایی که کاربران را تشویق به خشونت علیه روس‌ها می‌کنند انجام نداده است؛ بنابراین به‌ناچار مجبور به مسدودسازی این پلتفرم هستند. کاربران روسی چند روز فرصت دارند که اطلاعات خود را از این شبکه اجتماعی انتقال بدهند.

اینستاگرام هنوز واکنشی نسبت به این اقدام روسیه نشان نداده است، اما سخنگوی فیس بوک چند روز پیش گفته بود که این شرکت سیاست‌های خود را به‌منظور وسیع‌تر کردن حوزه آزادی بیان تغییر می‌دهد تا کاربران با راحتی بیشتری بتوانند نظرات خود را در این شبکه اجتماعی بیان کند.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که این دعوای رسانه‌ای بین روسیه و کشورهای غربی درنهایت به کجا ختم می‌شود و اقدامات بعدی مقامات روسیه در این زمینه چه خواهد بود.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید