اولین آیفون ۱۲ پرو مکس با درگاه USB-C عرضه شد - تکفارس 
اولین آیفون ۱۲ پرو مکس با درگاه USB-C عرضه شد - تکفارس 
اولین آیفون ۱۲ پرو مکس با درگاه USB-C عرضه شد - تکفارس 

اولین آیفون ۱۲ پرو مکس با درگاه USB-C عرضه شد

افشین نوری
۷ اسفند ۱۴۰۰ - 15:59
اپل آیفون ۱۲

یک شرکت فناوری به نام DEEP موفق به معرفی یک گوشی آیفون ۱۲ پرو مکس با یک پورت USB-C شده است. اپل هنوز هیچ آیفونی با درگاه USB-C معرفی نکرده است و همین موضوع باعث شده تا افراد و شرکت‌های فناوری به فکر جبران این نقیصه بیفتند. ‌

شرکت DEEP با حذف کامل درگاه لایتنینگ گوشی آیفون ۱۲ پرو مکس، قطعات مربوط به درگاه USB-C را روی آن سوار کرده است و خوشبختانه جوری این کار را انجام داده که هیچ فضای خالی در اطراف پورت باقی نمانده است. البته برای سازگاری درگاه USB-C با آیفون ۱۲ پرو مکس لازم بوده که از یک چیپ اورجینال MFi نیز استفاده بشود. این چیپ از یک دستگاه دیگر تهیه شده و برای جاگذاری آن لازم بود که ماژول اسپیکر گوشی کمی به سمت پایین جابجا بشود. گوشی جدید حالا بعد از آنکه تحت تست‌های مختلفی قرار گرفته است به خوبی کار می‌کند.

آیفون ۱۲ پرو مکس

این گوشی آیفون هم‌اکنون در فروشگاه eBay قابل‌دسترس است و در واقع دومین گوشی آیفون با پورت USB-C است. مزایده‌ی فروش این گوشی قرار است از روز سه شنبه این هفته آغاز و تا ۶ مارس ادامه یابد.

مطالب مرتبط:

اولین گوشی آیفون با درگاه USB-C در ماه نوامبر سال گذشته توسط یک دانشجوی رباتیک به نام Ken Pillonel از سوئیس عرضه شد و به قیمت ۸۶ هزار دلار له فروش رفت. Pillonel این کار روی یک آیفون X انجام داده بود. آیفونی که توسط شرکت DEEP ارائه شده است این مزیت را دارد که مجهز به چیپ MFi است و بنابراین امکان به‌روزرسانی یا ریست کردن گوشی وجود دارد. اما ضد آب بودن آن هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

در هر حال ما امیدواریم که اپل روزی یک گوشی آیفون با پورت USB-C معرفی کند تا دیگر نیازی به این کارها نباشد. نظر شما درباره آیفون شرکت DEEP چیست؟

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید