تصاویر و مشخصات گلکسی A53 فاش شد - تکفارس 
تصاویر و مشخصات گلکسی A53 فاش شد - تکفارس 
تصاویر و مشخصات گلکسی A53 فاش شد - تکفارس 

تصاویر و مشخصات گلکسی A53 فاش شد

افشین نوری
۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - 21:12
گلکسی A53

سامسونگ قصد دارد به‌زودی از گوشی گلکسی A53 رونمایی کند و حالا مشخصات این گوشی توسط یک افشاگر مطرح به نام رونالد گاندت فاش شده است. این گوشی میان‌رده به احتمال زیاد از یک تراشه اگزینوس در کنار یک پردازنده گرافیکی شرکت AMD استفاده خواهد کرد.

گاندت گفته است که قیمت نسخه ۶/۱۲۸ گیگابایتی گلکسی A53 برابر با ۴۹۹.۹۹ دلار خواهد بود. بد نیست بدانید که این گوشی قرار بود به‌همراه گلکسی A73 سال گذشته معرفی بشود اما کمبود تراشه مانع از انجام این کار شد. قیمت گلکسی A52 در حال حاضر ۳۹۹ است و بنابراین گلکسی A53 حدود ۱۰۰ دلار گران‌تر از آن خواهد بود.

گلکسی A53 مثل مدل قبلی خود از جنس پلاستیک خواهد بود و احتمالا علاوه بر دو رنگ سفید و مشکی در رنگ‌های دیگری نیز عرضه خواهد شد. قاب پشت این گوشی طراحی جدیدی خواهد داشت که ظاهر جذابی به آن خواهد بخشید. با این‌حال در قسمت جلو شاهد تغییرات زیادی نخواهیم بود و از یک سوراخ هول پانچ برای دوربین سلفی استفاده خواهد شد.

گلکسی A53

طبق اطلاعات گاندت، گلکسی A53 مجهز به یک نمایشگر ۶.۵ اینچی امولد ۱۲۰ هرتزی با رزولوشن ۲۴۰۰x۱۰۸۰ پیکسل خواهد بود و کار پردازش آن را احتمالا تراشه اگزینوس ۱۲۰۰ در کنار ۶/۸ گیگابایت رم و ۶۴/۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی برعهده خواهد داشت.

دوربین‌های پشت این گپشی شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دو دوربین ماکرو و عمقی ۵ مگاپیکسلی خواهد بود و دوربین سلفی آن نیز یک حسگر ۳۲ مگاپیکسلی خواهد بود. همچنین انرژی گلکسی A53 را یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با سرعت شارژ ۲۵ وات برعهده خواهد داشت. همانطور که دیده می‌شود از نظر مشخصات سخت‌افزاری تفاوت زیادی بین گلکسی A52 و A53 وجود نخواهد داشت و تنها تفاوت اصلی آن‌ها این خواهد بود که A53 با یک مودم ۵G معرفی خواهد شد.

نکته دیگری که وجود دارد این است که ما انتظار داریم تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ در سری گلکسی S22 سامسونگ اولین تراشه بهبود یافته توسط گرافیک شرکت AMD باشد، حالا امروز مشخص شده است که تراشه اگزینوس ۱۲۰۰ در گوشی گلکسی A53 نیز از فناوری AMD بهره خواهد برد. تفاوت این دو تراش این خواهد بود که اگزیتوس ۲۲۰۰ به جای دو هسته گرافیکی چهار هسته گرافیکی AMD خواهد داشت.

بد نیست بدانید که AMD از فناوری mRDNA در پردازنده گرافیکی خود استفاده کرده که باعث بهبود ۵۰ درصدی عملکرد گرافیکی دستگاه خواهد شد. در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که گلکسی A53 در نهایت با چه مشخصاتی معرفی خواهد شد.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید