هواوی به لیست ۱۰ برند با ارزش دنیا صعود کرد - تکفارس 
هواوی به لیست ۱۰ برند با ارزش دنیا صعود کرد - تکفارس 
هواوی به لیست ۱۰ برند با ارزش دنیا صعود کرد - تکفارس 

هواوی به لیست ۱۰ برند با ارزش دنیا صعود کرد

افشین نوری
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - 21:56
هواوی

موسسه تحقیقاتی Brand Finance در جدیدترین گزارش خود هواوی را جزو ۱۰ شرکت ارزشمند دنیا معرفی کرده است. هواوی در حالی توانسته به این موفقیت بزرگ دست یابد که با تحریم‌های آمریکا روبه‌روست و سهم این شرکت از بازار گوشی هوشمند کاهش قابل‌توجهی یافته است.

بد نیست بدانید که هواوی در سال ۲۰۲۱ در رده پانزدهم ارزشمندترین برند دنیا قرار داشت و حالا با شش پله صعود، در بین بیش از ۵۰۰ برند صنعتی، به رده نهم صعود کرده و ارزش بازار این شرکت هم‌اکنون ۷۱.۲ میلیارد دلار است.

در رده‌بندی Brand Finance اپل با ارزش بازار ۳۵۵.۱ میلیارد دلار در رده نخست جای گرفته است و در رتبه‌های بعدی به‌ترتیب آمازون، گوگل، مایکروسافت با ارزش بازار ۳۵۰.۳ میلیارد دلار، ۲۶۳.۴ میلیارد دلار و ۱۱۱.۹ میلیارد دلار قرار گرفته‌اند. سامسونگ با ۱۰۷.۳ میلیارد دلار در رده ششم، فیس بوک با ۱۰۱.۲ میلیارد دلار در رده هفتم و ورایزن با ۶۸.۶ میلیارد دلار در رتبه دهم جای گرفته‌اند.

هواوی

اما سوال اینجاست که هواوی چگونه به این موفقیت دست یافته است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که علیرغم کاهش سهم بازار گوشی هوشمند هواوی، سایر کسب‌وکارهای این شرکت در طول این مدت رشد بسیار چشمگیری داشته‌اند. این کسب‌کارها شامل تلویزیون‌های هوشمند. ساعت‌های هوشمند و خودروهای برقی می‌شوند.

این شرکت چینی با همکاری شرکت Seres توانسته اولین خودروی هوشمند هیبریدی خود به نام AITO M5 معرفی کند. ریچارد یو، مدیرعامل هواوی، اخیرا گفته بود که هدف این شرکت مبنی بر تنوع‌بخشی به محصولاتش بسیار موفقیت‌آمیز بوده است و با این استراتژی توانسته از سد تحریم‌های آمریکا بگذرد. حالا هواوی قصد دارد در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۰۰ هزار دستگاه از خودروی برقی خود را به بازار عرضه کند و باید منتظر بمانیم و ببینیم که عملکرد این شرکت در سال جدید میلادی چگونه خواهد بود.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید