تیم کوک: اپل ۱.۸ میلیارد دستگاه فعال در سراسر دنیا دارد - تکفارس 
تیم کوک: اپل ۱.۸ میلیارد دستگاه فعال در سراسر دنیا دارد - تکفارس 
تیم کوک: اپل ۱.۸ میلیارد دستگاه فعال در سراسر دنیا دارد - تکفارس 

تیم کوک: اپل ۱.۸ میلیارد دستگاه فعال در سراسر دنیا دارد

افشین نوری
۹ بهمن ۱۴۰۰ - 08:27
تیم کوک

فروش خوب محصولات اپل در فصل تعطیلات کریسمس باعث شده است تا این شرکت ۱۵۰ میلیون دستگاه فعال دیگر به مجموع دستگاه‌های خود اضافه کند. تیم کوک، مدیرعامل اپل، دیروز در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که اپل در حال حاضر بیش از ۱.۸ میلیارد دستگاه فعال در دست کاربران دارد.

این عدد در دو سال گذشته به‌ترتیب ۱.۶۵ و ۱.۵ میلیارد دستگاه فعال بوده است که رشد چشمگیری را نشان می‌دهد. هرچند تیم کوک وارد جزئیات این آمار نشد، اما می‌دانیم که سال گذشته تعداد کاربران فعال گوشی‌های آیفون از مرز ۱ میلیارد نفر گذشته بود و امسال نیز مطمئنا چنین اتفاقی تکرار شده است. بد نیست بدانید که از نظر اپل یک دستگاه فعال دستگاهی است که در طول سه ماه گذشته از سرویس‌های این شرکت استفاده کرده باشد.

مطالب مرتبط:

اگر بخواهیم این آمار را با اندروید مقایسه کنیم باید بگویبم که طبق آمار گوگل تعداد دستگاه‌های فعال اندرویدی در سال گذشته بیش از ۳ میلیارد دستگاه بوده است. البته این تعداد دستگاه، فقط شامل آن‌هایی می‌شد که از گوگل پلی استور استفاده می‌کردند؛ بنابراین تعداد دستگاه‌های اندرویدی فعال احتمالا بیش از ۳ میلیارد دستگاه است.

مایکروسافت نیز اخیرا اعلام کرده بود که تعداد دستگاه‌های ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ حدود ۱.۴ میلیارد دستگاه است که این تعداد شامل دستکاه‌های ایکس باکس وان و ایکس باکس سری X / S نیز می‌شود.

اپل دیروز گزارش مالی بسیار خوبی برای سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ خود ارائه کرد که نشان می‌دهد درآمد و سود خالص این شرکت در سه ماهه گذشته به‌ترتیب ۱۲۳.۹ و ۳۴.۶ میلیارد دلار بوده است و بخش عمده‌ی این درآمدها (۷۱.۶ میلیارد دلار) از طریق فروش گوشی‌های آیفون به دست آمده است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید