ناسا اولین ماموریت توریسم فضایی خود را به تعویق انداخت - تکفارس 
ناسا اولین ماموریت توریسم فضایی خود را به تعویق انداخت - تکفارس 
ناسا اولین ماموریت توریسم فضایی خود را به تعویق انداخت - تکفارس 

ناسا اولین ماموریت توریسم فضایی خود را به تعویق انداخت

افشین نوری
۵ بهمن ۱۴۰۰ - 08:06
ناسا اولین ماموریت توریسم فضایی خود را به تعویق انداخت - تکفارس 

ناسا اعلام کرده است که سفر توریستی سه فضانورد آماتور به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) تا آخر ماه مارس به تعویق خواهد افتاد. این ماموریت قرار بود اواخر ماه فوریه انجام بشود.

شرکت Axiom Space که با ناسا برای انجام سفرهای توریستی فضایی همکاری می‌کند گفته است که ماموریت جدید آن‌ها به‌منظور آماده‌سازی هرچه بیشتر فضاتوردان، تا تاریخ ۳۱ مارس به تعویق می‌افتد. ضمن اینکه در اواخر ماه فوریه ترافیک فضایی در اطراف ایستگاه فضایی زیاد خواهد بود و به همین‌خاطر انجام سفر در آن تاریخ ممکن است ریسک زیادی داشته باشد.

ناسا

سفر توریستی Ax-1 ناسا حدود یک هفته طول خواهد کشید و مسافران آن عبارتند از یک سرمایه‌گذار کانادایی به نام مارک پتی، یک کارآفرین آمریکایی به نام لری کونر و یک خلبان سابق آمریکایی به نام ایتان استیب.

ماموریت Ax-1 قرار است با استفاده از راکت فالکون ۹ اسپیس ایکس انجام بشود و هزینه سفر هر کدام از مسافران چیزی حدود ۵۵ میلیون دلار شده است. در طول این سفر قرار است آزمایشات مختلفی انجام بشود و هر کدام از مسافران نیز به کارهای شخصی خودشان خواهند رسید.

مطالب مرتبط:

ناسا اخیرا به فکر این افتاده است که از طریق فرستادن توریست به ایستگاه‌ فضایی کسب درآمد بکند و درواقع به‌نوعی در حال تجاری‌سازی ایستگاه فضایی است. البته آژانس فضایی روسیه نیز تاکنون ماموریت‌های توریستی متعددی به ایستگاه فضایی انجام داده است و در آخرین مورد که در ماه دسامبر انجام شد دو توریست ژاپنی را با استفاده از فضاپیمای سایوز به مدار زمین فرستاد و آن‌ها ۱۲ روز در آنجا ماندند.

بد نیست بدانید که اولین مسافر توریستی فضا یک فرد آمریکایی به نام دنیس تیتو بود که در سال ۲۰۰۱ با پرداخت ۲۰ میلیون دلار توسط فضاپیمای سایوز به ایستگاه فضایی رفت. شرکت اسپیس ایکس نیز ممکن است به‌زودی فضانوردان آماتور را به‌عنوان توریست به فضا بفرستد و باید منتظر بمانیم و ببینیم که این ماموریت‌ها در چه تاریخی انجام خواهند شد.

نظر شما درباره سفرهای توریستی فضایی چیست؟ آیا شما هم دوست داشتید یکی از این مسافران باشید؟

منبع: Digital Trends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید