ناسا اولین تصاویر از ماموریت دارت را منتشر کرد - تکفارس 
ناسا اولین تصاویر از ماموریت دارت را منتشر کرد - تکفارس 

ناسا اولین تصاویر از ماموریت دارت را منتشر کرد

مهدی حلوائی
۶ دی ۱۴۰۰ - 15:30
ماموریت دارت ناسا

فضاپیمای دارت (Dart) ناسا با هدف اصابت به سیارک دیدیموس و به‌طور دقیق‌تر، قمر دیمورفوس، حدود یک ماه پیش به فضا پرتاب شد. در واقع ناسا قصد دارد تا با این کار از برخورد سیارک دیمورفوس به زمین جلوگیری کند. حال این فضاپیما اولین تصاویر از ماموریت خود را به زمین ارسال کرده است.

ماموریت دارت ناسا

فضاپیمای دارت در روز سه‌شنبه ۱۶ آذر، دوربین تلسکوپی خود با نام دراکو (Draco) را فعال کرد و اولین تصاویر از محیط اطراف خود را به زمین ارسال کرد. این تصاویر که در فاصله‌ی ۲ میلیون مایلی از زمین به‌ثبت رسیده است (حدود ۱۱ ثانیه‌ی نوری)، چندین ستاره در محیط تاریک فضا و در نزدیکی محل تقاطع صورت‌های فلکی پرسیوس، اریس و تاروس را نشان می‌دهند. دوربین دراکو تنها ابزار تصویربرداری فضاپیمای دارت بوده که کاربرد اصلی آن، راه‌یابی و هدف‌یابی است. این دوربین وظیفه‌ی بررسی سایز و شمایل سیارک دیدیموس و تعیین محل و چگونگی برخورد فضاپیمای دارت با آن را بر عهده دارد.

ماموریت دارت ناسا

ناسا قصد دارد تا با استفاده از این دوربین تلسکوپی به تصاویر بیشتری از فضا و سیارک دیدیموس دسترسی داشته باشد. تصاویر ثبت‌شده‌ی اخیر توسط این دوربین، سلامت کامل و توانایی آن برای ارسال عکس‌های بیشتر به زمین را تایید می‌کنند. دراکو لحظه‌ی برخورد فضاپیمای دارت با سیارک دیدیموس را ثبت خواهد کرد و همچنین اطلاعات مورد نیاز برای بررسی سطح این سیارک را در اختیار دانشمندان ناسا قرار خواهد داد.

نظر شما در مورد ماموریت دارت ناسا چیست؟ به‌نظر شما آیا ناسا در آینده از این تاکتیک دفاعی برای جلوگیری از برخورد سیارک‌ها با زمین استفاده خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: DigitalTrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.