اولین استودیوی فیلمبرداری فضایی در سال ۲۰۲۴ راه اندازی می شود - تکفارس 
اولین استودیوی فیلمبرداری فضایی در سال ۲۰۲۴ راه اندازی می شود - تکفارس 
اولین استودیوی فیلمبرداری فضایی در سال ۲۰۲۴ راه اندازی می شود - تکفارس 

اولین استودیوی فیلمبرداری فضایی در سال ۲۰۲۴ راه اندازی می شود

افشین نوری
۱ بهمن ۱۴۰۰ - 08:04
ایستگاه فضایی

ورایتی گزارش داده است که تا سال ۲۰۲۴ قرار است یک استودیوی فیلمبرداری به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) اضافه بشود. این پروژه قرار است با همکاری کمپانی Space Entertainment Enterprise که تام کروز یکی از موسسان آن است انجام بشود.

هنوز مشخص نیست که این استودیوی فیلمبرداری که SEE-1 نام خواهد داشت دقیقا چه زمانی به‌طور کامل آماده خواهد شد، اما ظاهرا این ماژول مجهز به تجهیزات پیشرفته ساخت فیلم و همچنین تجهیزات برگزاری رویدادهای ورزشی و موسیقی خواهد بود.

مطالب مرتبط:

این استودیوی فیلمبرداری قرار است توسط شرکت Axiom Space که دو سال پیش برنده یکی از قراردادهای ناسا شده بود ساخته شود. استودیوی SEE-1 بخشی از یک ماژول بزرگ این شرکت فضایی خواهد بود که به ایستگاه فضایی وصل خواهد شد و احتمالا در سال ۲۰۲۸ به‌طور کامل از این ایستگاه جدا شده و به‌طور مستقل عمل خواهد کرد.

هنوز معلوم نیست که هزینه ساخت این ماژول چقدر خواهد شد، اما بد نیست بدانید که سال گذشته یک گروه روسی موفق به فیلمبرداری یک فیلم بلند علمی تخیلی در فضا شد که برای اولین بار در تاریخ سینما چنین اتفاقی می‌افتاد و این فیلم قرار است امسال اکران بشود. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که تام کروز و تیمش چه زمانی موفق به فیلمبرداری یک فیلم در فضا خواهند شد.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید